Desi pare greu de crezut ca un dealer de masini face o miscare care ar putea sa ii aduca mai putini clienti in service pentru ca oamenii vor fi avertizati de indata daca este recomandat sa opreasca motorul sau pot sa conduca cu un bec de avarie aprins in bord, antreprenorul de 25 de ani care conduce de trei ani Badsi, Paul Badea JR, considera ca este mult mai important sa lansezi servicii care sa aduca valoare reala clientului decat sa te concentrezi exclusiv pe obiectivele pe termen scurt.

El spune ca serviciul Smartogo este un business de tehnologie si nu unul auto. Badsi este singurul partener in momentul de fata dar Smartogo isi propune incheierea de parteneriate cu 19 reparatori autorizati de marca din Bucuresti si provincie pana in vara anului 2016.

Smartogo

"Sunt foarte conectat la fenomenul tehnologic, ca majoritatea generatiei mele. Fiind abonat la diverse grupuri de discutii si mergand la mai multe saloane de tehnologie si auto mi-am dat seama prin 2013-2014 ca, usor, usor, nu se vor mai produce masini neconectate, nu mai face sens. Traficul de date este foarte ieftin, software-ul devine din ce in ce mai usor de manipulat si costurile cu hardware-ul scad de la un an la altul, deci nu mai face sens ca un producator sa scoata o masina fara sa fie conectata. M-am gandit cu entuziasm la cum masinile Nissan noi ne vor comunica diversi parametrii in timp real, or sa aiba o oarecare predictibilitate si mi-am pus intrebarea ce se intampla cu masinile care nu au inca tehnologia asta, ca sunt zeci de milioane de masini in Europa care nu au aceasta tehnologie, deci ce vom face cu ele, cum sa ne adaptam la un sistem care este conectat cu niste masini care nu sunt. Asa ca am inceput sa caut solutii, am tot testat solutii OBD, de la americani, japonezi, chinezi, dar majoritatea sunt destinate uzului casnic transmitand date doar pe telefon prin bluetooth. In final am gasit un dispozitiv care sa transmita date printr-o cartela M2M serverelor noastre. Aveam nevoie de ceva nou care sa ne dea un avantaj competitiv in piata si totodata de un instrument care sa ne apropie de clienti", a spus Paul Badea JR.

Smatogo

Antreprenorul vrea ca serviciul Smartogo sa ajute companiile care au flote de masini, dar si persoanele fizice.

Citeste si:

"Pentru flote inlocuim dispozitivele de urmarire clasice cu ceva mai simplu care da informatii mai relevante. Este un GPS Tracker cam la acelasi cost sau poate chiar putin mai ieftin decat altele, pentru ca are zero cost de instalare-fiind montat in mufa OBD (On Board Diagnisis) prezenta la toate modelele de autoturisme produse din 1996 incoace si folosita de tehnicienii auto pentru diagnoza. Dispozitivul poate face raportari de consum, fise de parcurs automate, erori DTC (Diagnosis Trouble Code), monitorizeaza parametrii motor. In momentul in care computerul unei masini genereaza un DTC putem sa ii putem spunem clientului cat este de grava si daca necesita atentie imediata fara ca masina sa paraseasca locul de parcare.

In acest moment testam functia de preventie a erorilor:

Este un lucru pe care nu stiu sa-l mai fi facut nimeni in lume pentru ca industria auto vrea sa vanda piese- nu ne ajuta cu nimic daca nu se mai strica masina, iar industria IT nu are stiinta “de teren” a unui dealer sau reparator autorizat. Dispozitivele sunt montate in prezent pe peste patruzeci de masini si urmeaza sa semnam cu o flota de peste 80 de masini. Solutia se adreseaza in special masinilor care au o vechime mai mare de 3 ani, pentru ca sunt mai susceptibile unor defecte. Pentru masinile mai noi de 3 ani serviciul este util ca instrument de monitorizare.

Pretul serviciului SmartoGo destinat persoanelor fizice este de 14 euro pe luna in care sunt incluse masina la schimb, preluare-predare la domiciliu, asistenta rutiera pe teritoriul Romaniei, notificare erori, remindere pentru ITP, Casco si revizii. Dispozitivul este fabricat in China si este produs de aceeasi companie care produce si dispozitivul destinat flotelor, diferenta fiind ca cel retail nu are tehnologia de urmarire gps integrata. Smartogo este vandut si catre reselleri.

Paul Badea JR mai spune ca are si alte initiative antreprenoriale concentrate pe armonizarea tehnologiei cu servicii de calitate. “Cred foarte tare in serviciul Smartogo, cred in capacitatea de a integra tehnologia cu utilizatorul.”

Badsi, compania pe care Paul si sora lui Silviana au mostenit-o de la tatal lor, are si ea tinte ambitioase: o cifra de afaceri de 20 milioane euro in 2020 si 20 de parteneri, precum si o marca premium in portofoliu din 2016. Tanarul antreprenor mizeaza pe masinile electrice, pe noi tehnologii si crede ca peste cateva zeci de ani masinile vor fi configurate prin aplicatii direct in uzine, ceea ce ar insemna ca dealerii auto vor disparea.

Compania Badsi a fost infiintata in 1992 avand ca obiect principal de activitate service auto, in ultimii ani fiind din ce in ce mai prezenta in zona de fleet management. In 2002, Badsi a investit 2,5 milioane de dolari intr-un complex auto in zona Pipera, iar in 2005 a deschis un showroom in zona Stefan cel Mare. Badsi a cedat importurile catre Renault-Nissan Romania in 2002. In 2009, Badsi a investit 1,2 milioane euro in relocarea service-ului de tinichigerie si vopsitorie.