Interzicerea limitarii vitezei sub 50 km/h pentru autovehicule, pe toate distanta localitatii, de la indicatorul care anunta intrarea in localitate pana la cel care semnalizeaza iesirea din localitate, este subiectul proiectului, conform News.ro

In plus, potrivit propunerii legislative, in afara localitatilor, limitarile de viteza trebuie restranse pe o distanta minima necesara care sa nu depaseasca 3 km, cu exceptia lucrarilor in executare.

”Daca limitarea este stabilita din cauza frecventelor accidentari pe timp de iarna sau fenomene care fac drumul lunecos, trebuie sa fie folosite panouri aditionale care trimit la situatiile in care restrictia este aplicabila”, arata initiatorul.

Proiectul mai prevede ca semnalizarea lucarilor care se executa pe drumurile publice trebuie indepartata imediat dupa incheierea acestora de catre executantul lucrarii.

Initiatorul mai propune ca, in lipsa unei semnalizari care sa precizeze lungimea sectorului pe care se aplica limita de viteza inferioara vitezei maxime de 50 km/h, semnificatia acestor indicatoare inceteaza in intersectia cea mai apropiata.

Citeste si:

In plus, contraventiile aplicate din cauza limitarilor de viteza realizate cu incalcarea articolelor din propunerea legislativa pot fi contestate in contencios administrativ.

Marton Arpad: Anumite locuri exista limitari de viteza exagerate

De asemenea, participantii la trafic pot semnala autoritatilor competente, prin sesizare scrisa, problemele legate de prezenta indicatoarelor de ”drum in lucru” si a limitatoarelor de viteza aferente, precum si a celor care indica ingustarea drumului, desi lucrarile au fost finalizate.
Initiatorul proiectului, deputatul Marton Arpad, precizeaza in expunerea de motive ca, potrivit Ordonantei Guvernului care stabileste conditiile circulatiei pe drumurile publice, si care este ”neclara”, dupa modificarile aduse pentru armonizarea cadrului legislativ cu cel european si ca urmare a realitatilor in schimbare, in anumite locuri exista limitari de viteza exagerate, pe o lungime exagerata de drum, precum si semnalizari interpretabile.

Formarea de coloana, una din principalul motiv al evenimentelor rutiere neplacute

”Una dintre cele mai importante cauze ale producerii evenimentelor rutiere este formarea de coloane lungi de autoturisme care cateodata se intind pe cativa kilometri, din care un «aventurier» iese, depasind coloana. Formarea acestor coloane nu de putine ori se datoreaza limitarilor de viteza excesive, atat in privinta vitezei de deplasare, cat si in privinta lungimii tronsonului, cateodata de zeci de kilometri”, arata deputatul UDMR in proiect.

El mentioneaza ca depasirea acestor coloane este mult mai periculoasa decat depasirea a catorva autoturisme.

”Totodata, se constata ca, odata terminate lucrari la anumite portiuni de drum, cei care executa lucrarile uita sa indeparteze semnalizarile. Acestea din urma cuprind, in mod evident, si limitari de viteza dar si semnalizarea ingustarii drumului”, mai mentioneaza initiatorul.

Deputatul UDMR apreciaza ca, prin aceste modificari, se vor elimina ”eventualele abuzuri ale celor indrituiti sa aplice legea, in ceea ce priveste interpretarea limitarilor de viteza, respectiv a neglijentei celor care efectueaza lucrari pe drumurile publice”.

Sursa foto: Eugene Sergeev / Shutterstock