Piata de autobuze urbane din Europa de Vest se ridica la aproximativ 10.500 de autovehicule noi inregistrate pe an, in medie, si ramane constanta la acest nivel. Segmentul european specializat pe autobuze urbane cu gaz natural insumeaza in prezent aproape 1.000 de unitati pe an. Mercedes-Benz se asteapta ca acest numar sa creasca si mai mult in viitor, in lumina dezbaterilor privind poluarea mediului in centrele urbane si conservarea resurselor.

Mercedes-Benz Citaro NGT are un motor cu gaz natural comprimat Mercedes-Benz M 936 G cu o cilindree de 7,7 litri. Motorul cu gaz natural este bazat pe motorul turbodiesel OM 936.

Mercedes-Benz Citaro NGT

Nivelul de zgomot al motorului cu gaz natural este considerabil mai mic decat cel al unui motor diesel. In functie de conditiile de drum, emisiile de zgomot sunt cu pana la 4 dB mai mici, aproape redus la jumatate.

Motorul mono-combustibil instalat vertical cu sase cilindri in linie functioneaza cu gaz natural comprimat sau biogaz. Are o putere de 302 CP la 2000 rpm, oferind in acelasi timp un cuplu maxim de 1200 Nm, intre 1200-1600 rpm. In modul uzual de conducere, caracteristicile de putere si cuplu raman constante de la relanti la aproximativ 1500 rpm.

Autovehiculele comandate de EMT Madrid sunt 40 de autobuze articulate Mercedes-Benz Citaro, alimentate cu gaz natural, cu o lungime de 18 metri si 42 de autobuze rigide cu o lungime de 12 metri.

Compania municipala de transport EMT Madrid are o flota de 1.920 de autobuze. Autobuzele acopera aproape un milion de kilometri in fiecare an, in timp ce transporta 425 de milioane de pasageri. Reteaua are o lungime de aproximativ 3.600 km, cu circa 10.000 de opriri. Compania EMT Madrid a fost fondata in 1947 si este detinuta in intregime de catre municipalitatea din Madrid.