Mercedes-Benz a prezentat conceptul Vision Van, un autovehicul comercial usor cu propulsie electrica, ideal pentru serviciile de livrari.

Vision Van este primul van din lume care serveste drept un concept integrat pentru un proces de aprovizionare complet conectat digital, de la depozitul de bunuri care trebuie distribuite pana la destinatar.

Noul vehicul dispune de un spatiu de incarcare complet automat, drone integrate pentru livrari pe cale aeriana si operare printr-un joystick modern. Modelul va avea un sistem electric de 75 kW, care ofera o autonomie de 270 km.

Sistemul de conducere electric si silentios faciliteaza livrarile in aceeasi zi, chiar si pe timp de noapte in zonele rezidentiale.

“Cu Vision Van prezentam van-ul viitorului: inteligent, minimalist si complet interconectat. Vision Van integreaza multe concepte concrete pentru viitoarele operatiuni de livrare din mediul urban, si anume: un spatiu de incarcare automat, drone de livrare pe cale aeriana independente si caracteristici de comunicare inovatoare”, a spus Volker Mornhinweg, directorul Mercedes-Benz Vans.

Mercedes-Benz Vision Van

Vision Van combina numeroase tehnologii inovatoare si serveste drept elementul central si inteligent intr-un proces de aprovizionare complet conectat. Algoritmi inovatori controleaza pregatirea comenzilor, incarcarea coletelor, managementul complet automat al spatiului de incarcare, planificarea rutelor pentru vehicul si drone. Acestia calculeaza de asemenea rutele pentru livrarea pachetelor. Selectia automata a comenzilor se realizeaza la centrul logistic, iar bunurile sunt incarcate in sisteme speciale de clasare. Vehicule complet autonome aranjeaza marfa pe rafturi printr-un sistem automat de incarcare intr-un singur pas. Sistemul inteligent de management al spatiului de incarcare transfera automat pachetele pentru livrare manuala la destinatar printr-un distribuitor de pachete amplasat la bordul autovehiculului.

Combinatia dintre un software cu control cloud-based si un hardware optim aduce beneficii substantiale in privinta timpului si eficientei. Timpul de livrare per colet este substantial redus. Autovehiculul va oferi, totodata, noi optiuni pentru livrarile in aceeasi zi si pentru cele cu timp limitat.

Pe peretii laterali ai masinii, se poate gasi distribuitorul de pachete si terminalul de informatii al conducatorului, oferind date cu privire la procesul de livrare. Acest terminal este un mijloc de comunicare intre sistemul functional autonom si conducator, care este capabil sa se concentreze complet asupra sarcinii manuale de livrare. De asemenea, are functia de unitate centrala de control pentru a conecta autovehiculul inteligent, sistemele automate si informatia cu privire la livrarile care trebuie efectuate.

In acelasi timp, conceptul care se regaseste la interior faciliteaza sarcinile de munca ale conducatorului. Excluderea volanului, a pedalelor si a consolei centrale permite soferului libertate de miscare si asigura o intrare si iesire din autovehicul fara probleme. Sistemul de propulsie electric inlocuieste sistemul de alimentare clasic. Distribuitorul de pachete reduce timpul si efortul depuse de sofer in ceea ce priveste cautarea coletelor in spatiul de incarcare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri