Constructorul auto japonez Toyota a inregistrat o crestere a profitului de 34% in perioada iulie septembrie 2006 (al doilea trimestru fiscal al companiei), acesta ridicandu-se la 3,45 miliarde de dolari (405,7 miliarde yeni). Compania si-a imbunatait prognoza pentru acest an, estimand la finalul anului fiscal un profit de 1.550 miliarde yeni (13,14 miliarde de dolari), comparativ cu estimarea precedenta de 1.310 miliarde yeni.

Toyota a vandut in perioada mentionata 2,1 milioane de unitati, in crestere cu noua procente comparativ cu perioada similara din 2005, pentru intreg anul fiscal fiind estimate vanzari de 4,2 milioane de unitati - un record pentru companie.

Rezultatele Toyota vin in contrast cu cele inregistrate de principalii sai competitori americani, General Motors si Ford. Astfel, GM inca liderul mondial al industriei auto, a raportat o pierdere de 115 milioane de dolari, cauzata in principal de ofertele de pensionare facute angajatilor sai in incercarea de a reduce numarul acestora. In acelasi timp, Ford a inregistrat cea mai severa pierdere din ultimii 14 ani, afisand 5,8 miliarde de dolari pierderi totale in ultimul trimestru.

GM da semne de revenire: pierdere de 10 ori mai mica in Q3

GM da semne de revenire: pierdere de 10 ori mai mica in Q3

Astfel, Toyota a redus distanta care o separa de liderul GM, dupa ce a depasit la vanzari in luna iulie pe cei de la Ford. Potrivit unui studiu Autodata Corp., citat de Bloomberg, cota de piata a Toyota in SUA a crescut in primele zece luni din 2006 cu doua procente pana la 15,2%, in timp ce GM a pierdut 1,8% si Ford 0,8 procente.

Pentru a isi imbunatati prezenta pe continentul american, Toyota a anuntat ca are in vedere contruirea unei a opta unitati de asamblare pe teritoriul SUA. Comparativ, GM si Ford au anuntat ca vor concedia impreuna peste 60.000 de salariati si ca vor inchide mai multe fabrici pentru a reveni pe linia de plutire.

Constructorul japonez a mai anuntat va achizitiona un pachet de 5,9% din producatorul japonez Isuzu, din cadrul caruia GM s-a retras in incercarea de a isi creste lichiditatile. Toyota si Isuzu vor produce impreuna motoare diesel, succesul Toyota pe piata americana fiind datorat consumului redus de benzina a modelelor sale comparativ cu modele 'flamande' ale celor de la GM si Ford.

Oficialii Toyota au mai precizat ca pentru 2008 sunt asteptate vanzari totale de 9,8 milioane de autovehicule, din care trei milioane vor fi comercializate in America de Nord, 2,4 milioane in Japonia, 1,3 milioane in Europa si 1,7 milioane de autovehicule in Asia exceptand Japonia.

Actiunile Toyota au castigat la Bursa de la Tokyo 1,7% inainte de prezentarea rezultatelor financiare, valorizand compania la 214 miliarde de dolari, de 10 ori mai mult decat GM.