"Uzina are comenzi pentru intreg anul viitor pe partea de productie a motoarelor si a cutiilor de viteza. (...) Speram ca in 2007 volumul productiei acestor componente sa fie cel putin la nivelul de anul acesta", a spus directorul de Comunicare al Daewoo Craiova, Valeriu Garlea, citat de NewsIn. Uzina estimeaza o productie 140.000 de motoare si 190.000 de cutii de viteze, cu mult peste nivelul din 2005.

Garlea a adaugat ca indiferent de cine va deveni proprietar la Craiova, nu ar fi rentabil sa se renunte la productia acestor componente. "Niciun manager responsabil nu ar renunta la comenzi clare si la o activitate eficienta. N-ar avea sens sa se intample asta, mai ales ca noi exportam motoare si cutii de viteze inca din 1998 si avem deja clienti stabili care au nevoie de aceste produse".

Uzina foloseste la 90% capacitatea de productie a acestor componente. El a adaugat ca Daewoo Craiova a angajat in acest an 440 de oameni pentru acest segment de productie. Nou-venitii au fost angajati in doua transe, una in mai si una in septembrie, iar numarul total al angajatilor uzinei a crescut cu 12%, si a ajuns la un total de 4.000. O buna parte din productie este exportata catre uzinele GM Daewoo din Coreea de Sud, iar restul merge catre Polonia, Ucraina si Uzbekistan, la uzine cu care General Motors are legaturi comerciale.

Uzina de la Craiova va continua si productia celor trei modele de automobile (Matiz, Cielo si Nubura), deoarece licenta primita de la General Motors Daewoo este pe termen nelimitat.

Citeste si:

Cand americanii de la General Motors au cumparat in 2001 compania falimentara Daewoo Motor ei au preluat numai o parte din activele coreenilor. Uzina de la Craiova nu a fost inclusa in tranzactie, insa a primit in continuare licenta de productie de la GM Daewoo -companie infiintata de americani in momentul preluarii Daewoo Motor. Pana atunci, uzina de la Craiova producea sub licenta Daewoo Motor, iar dupa infiintarea GM Daewoo, aceasta companie a primit de la Daewoo Motor drepturile de detinator a licentei.

Reprezentantii Daewoo Craiova spun ca zvonurile de anul trecut care dadeau ca sigura incetarea productiei de automobile la Craiova au pornit de la o interpretare gresita a unui anunt facut de reprezentantii GM Daewoo. Astfel, acestia au spus in 2002 ca vor mai furniza piese fabricilor ne-cuprinse in tranzactie (implicit si celei din Craiova) inca trei ani. Cei de la Daewoo Craiova spun ca acest interval de timp nu trebuia interpretat ca un termen limita, ci trebuia inteles ca "cel putin trei ani".

Ei au adaugat ca nu a fost nici macar un moment in care licenta de productie sa fie pusa sub semnul intrebarii, iar uzina GM Daewoo livreaza la Craiova piese pentru asamblarea modelelor produse in Oltenia.Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit in august controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania. Potrivit Ministerului Economiei, Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo).

Tranzactia a fost finalizata saptamana aceasta iar luna viitoare fabrica va fi scoasa la privatizare. Pana acum s-au aratat interesati cinci producatorii de automobile: General Motors, Ford, alianta Renault - Nissan, chinezii de la Chery si indienii de la Tata Motors.Uzina produce in prezent 25.000 de automobile, dar capacitatea totala este de cinci ori mai mare. De la noul proprietar se asteapta investitii si angajari care sa duca fabrica spre capacitatea maxima de productie.