Tata Motors exporta si in Europa de Vest, iar in 2001 a cumparat o uzina de camnioane Daewoo din Coreea de Sud. in 2005, indienii au devenit proprietarii unei fabrici Nissan in Africa de Sud. Recent, Tata Motors a semnat un joint-venture in valoare de peste 650 milioane euro pentru a produce masini impreuna cu Fiat, la uzina pe care italienii o au in India.
Tata Motors va concura pentru uzina Daewoo cu General Motors si Ford, Alianta Renault - Nissan, care initial era interesata de fabrica, a lasat sa se inteleaga ca nu va mai participa, in timp ce chinezii de la Chery nu au mai facut niciun anunt legat de subiectul Daewoo. Uzina craioveana are in prezent mai mult de 4.000 de angajati si produce anual 25.000 de automobile, desi capacitatea este de cinci ori mai mare.
Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit in august 2006 controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania.
Guvernul a decis pe 10 ianuarie, infiintarea comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, al carei presedinte a fost numit ministrul finantelor, Sebastian Vladescu. in comisie au fost numiti si cativa ministrii care apoi au decis sa se retraga din ea. Astfel, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat ca se retrage din comisa de privatizare motivand ca nu a cerut sa faca parte din ea. Berceanu a declarat ca spera ca Daewoo sa isi gaseasca un nou proprietar la vara. De asemenea, ministrul muncii, Gheorghe Barbu a anuntat vineri ca se retrage si el, deoarece nu are timp suficient sa se ocupe de subiectul Daewoo
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: