Toyota Motor Corp va lua o decizie in aprilie cu privire la constructia uzinei care va produce automobilul de cost redus, India fiind in fruntea listei cu optiuni pentru alegerea amplasamentului, potrivit unei surse apropiate companiei.

Principalul producator de automobile din Japonia a anuntat ca vrea sa produca o masina ieftina care ar putea fi vanduta cu mai putin de 6.500 dolari (800.000 yeni) in state in curs de dezvoltare precum India sau Brazilia, unde a pierdut teren in fata rivalilor Suzuki Motor Corp. si Hyundai Motor Co., informeaza NewsIn. citand Reuters.

Cotidianul nipon de afaceri Nikkei a anuntat luni ca Toyota va construi o astfel de uzina, capabila sa produca 100.000 de automobile pe an, in apropiere de uzina sa din Bangalore, in sudul Indiei, in anul 2010, iar investitia se ridica la aproximativ 329 - 412 milioane dolari (40 - 50 miliarde yeni).

Wall Street Journal a anuntat inca din noiembrie 2006 ca Toyota va construi o uzina de productie in India, cel mai devreme in 2009, capacitatea acestei uzine fiind de 150.000 automobile de cost redus pe an. Un alt cotidian din Japonia, detinut in parte de Toyota, a anuntat o luna mai tarziu ca producatorul de automobile ia in considerare si Brazilia pentru amplasamentul acestei uzine.

Citeste si:

Sursa a declarat ca inca nu a fost luata o decizie in acest sens si ca Brazilia este in continuare una dintre favorite. insa, principalii responsabili ai Toyota au vizitat frecvent India in ultima perioada si sunt "destul de siguri" in ceea ce priveste alegerea amplasamentului.

Toyota detine deja o uzina in Bangalore, cu o capacitate anuala de productie de 60.000 de automobile, unde sunt fabricate modelele Corolla si Innova. Toyota are nevoie de un model ieftin, de dimensiuni mici, pentru piata din India, unde vinde doar aproximativ 48.000 de autovehicule pe an. Compania intentioneaza sa acapareze 10% din piata indiana a autovehiculelor pana in 2010.

Responsabilii producatorului nipon au afirmat in repetate randuri ca reducerea drastica a costurilor de productie si mentinerea in acelasi timp a performantelor si calitatii automobilelor Toyota reprezinta o provocare dificila. Chiar daca amplasamentul acestei uzine de productie va fi ales in curand, dezvoltarea acestui automobil ieftin, inclusiv designul acestuia, nu este inca gata, a adaugat sursa.