Succesul companiilor din industria auto care au venit in Romania va avea efect si asupra altor componente ale industriei. "Daca dovedesti ca esti serios si capabil vin si alti investitori dupa cei care sunt deja. Pentru multinationale este important sa vada ca pe piata noastra mai exista alte firme mari, parteneri cu care lucreaza si in alte tari. Le da incredere", a declarat Nicolae Vasile, citat de NewsIn.

In opinia lui, pe langa industria auto, si cele de mobila si textile vor continua tendinta crescatoare. "Romania a inceput sa fie pregatita sa primeasca marile companii. Faptul ca lucreaza cu parteneri straini ii face pe romani sa isi schimbe pozitiv atitudinea", a mai spus oficialul CCIR.

Pe piata romaneasca exista in prezent peste 40 de furnizori straini care au deschis fabrici de componente pentru industria auto, iar investitiile lor au depasit 2,5 miliarde euro in ultimii 17 ani.

Citeste si:

Semnalul dezvoltarii acestui segment a fost dat de Renault care a preluat in 1999 producatorul autohton de automobile Dacia. Aceasta miscare a declansat, la fel ca in alte tari unde au intrat constructori de prim rang, un efect de "bulgare de zapada", in sensul ca sosirea Renault a determinat multi furnizori sa vina si sa produca dupa specificatiile marcii franceze, stiind ca cererea, si implicit productia de componente vor creste exponential.

Astfel de grupari ale furnizorilor in jurul unor producatori de top exista la granita a trei tari din centrul Europei: Cehia, Slovacia si Polonia, unde peste 100 de furnizori si-au deschis facilitati de productie pentru a onora comenzile producatorilor Volkswagen, Peugeot, Skoda si Citroen care asambleaza masini in zona.

Cei mai mari angajatori din domeniu sunt grupul american Delphi Packard si germanii de la Lisa Draexlmaier cu peste 8.000 de angajati in Romania, fiecare. Anul trecut, peste zece companii au decis sa deschida fabrici in tara, iar altele si-au consolidat afacerile prin angajari si investitii.