Vanzarile de masini noi au depasit 83.000 de unitati, in primele patru luni ale anului, in crestere cu 17,8% fata de perioada similara din 2006, conform statisticilor remise marti de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Astfel, in primele patru luni din 2007 s-au vandut 83.043 de autoturisme, in crestere cu 17,8% fata de cele 70.499 vandute in intervalul ianuarie - aprilie anul trecut. Vanzarile de vehicule comerciale au crescut si ele cu 21,7%, de la 11.165 unitati, la 13.591 de unitati, potrivit NewsIn. Per total, in aceasta perioada, s-au vandut 97.311 automobile, cu 18,6% peste cele 82.080 comercializate in intervalul ianuarie - aprilie 2006.

Productia interna s-a cifrat la 74.067 unitati in primele patru luni din 2007, in crestere cu 3,8% fata de cele peste 71.000 de automobile produse in perioada similara a anului trecut. in schimb, exporturile au crescut cu 36,9%, pana la 38.413 unitati, dupa ce in primele patru luni din 2006 au fost trimise peste hotare mai mult de 28.000 de automobile, conform buletinului statistic APIA.

Vanzarile masinilor din import au crescut cu 50%


Vanzarile de masini noi din import au crescut cu 50% in primele patru luni ale anului, pana la peste 52.000 de unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 14%, conform statisticilor APIA.

Vanzarile cumulate ale Dacia si Daewoo au totalizat in primele patru luni 30.307 masini, in scadere cu 14% fata de cele peste 35.000 comercializate de cele doua companii in intervalul ianuarie - aprilie 2006. Autovehiculele autohtone au reprezentat 36% din cele peste 83.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele patru luni ale anului, iar restul de 64% a revenit masinilor din import.

In primele patru luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 19%, pana la 27.655 de unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-aprilie 2006, cel mai mare producator roman vanduse peste 33.000 de masini. Dacia a avut, in primele patru luni, 28,4% din piata auto, din care Daewoo, celalalt producator autohton, a avut 5%. Vanzarile producatorului craiovean au scazut cu 17%, pana la 4.912 masini.

Renault a fost la acest inceput de an cea mai vanduta marca de import, cu 7.520 de autoturisme comercializate, cifra cu 40% mai mare decat cea din primele patru luni ale anului 2006. Pe locul doi s-a situat lunile trecute Skoda, marca ale carei vanzari au crescut cu 34%, pana la 7.106 masini. Podiumul importatorilor a fost incheiat de Volkswagen, ale carui vanzari au crescut cu 56%, pana la 6.588 de masini.

Pe locul patru in topul importatorilor s-a situat Opel care a inregistrat vanzari cu 67% mai mari, pana la 4.896 de autoturisme. Pe locul cinci este pozitionata marca americana Chevrolet care si-a gasit 3.806 clienti in primele patru luni, in crestere cu 123% fata de anul trecut.

Locurile sase si sapte sunt ocupate de Ford si Peugeot, care au vandut peste 3.600 de masini fiecare, in crestere cu 51% (Ford) si 25% (Peugeot), fata de primele patru luni din 2006. Top zece al importatorilor a fost incheiat de Hyundai, Toyota si Fiat, marci la care vanzarile au crescut lunile trecute cu procente intre 56% (la Hyundai) si 88% (la Toyota).

Cele mai vandute modele din import au fost Renault Clio - 4.238 de unitati, Renault Megane - 2.964 de unitati si Chevrolet Aveo - 2.603 masini, conform statisticilor APIA. Peste 43% dintre cele 83.043 masini vandute pe piata romaneasca in primele patru luni au motor diesel.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri