Daimler Chrysler a garantat riscuri in valoare de 1 miliard dolari, in cazul in care planurile de pensii ale Chrysler se vor termina inainte de expirarea unui acord pe cinci ani cu agentia americana Pension Benefit Guaranty Corporation (PBGC), potrivit NewsIn.

Un purtator de cuvant al companiei Daimler a anuntat luni ca a garantat acest risc in cadrul tranzactiei de vanzare a diviziei americane aducatoare de pierderi Chrysler catre Cerberus, confirmand un anunt facut la sfarsitul saptamanii trecute de PBGC.

"Am hotarat ca o data cu incheierea acestei tranzactii, sa clarificam si problema obligatiilor de pensii. Daca va urma ceva, vom sti cu siguranta ce urmeaza", a mai spus purtatorul de cuvant al Daimler si a adaugat ca acordul se bazeaza pe modelul celui al PBGC, care calculeaza riscurile in cazul in care planurile de pensii se termina imediat.

Daimler a anuntat ca nu ia provizioane pentru acest risc, deoarece nu estimeaza ca se va ajunge la aceasta situatie.

Pension Benefit Guaranty Corporation (PBGC) este o institutie federala, creata in conformitate cu Employee Retirement Income Security Act din 1974, care monitorizeaza tranzactiile intre companii care ar putea dauna securitatii financiare a planurilor de pensii fixate in beneficiul americanilor si care asigura protectie pentru pensii si programul de asigurare a pensiilor.

"Atat compania Daimler, cat si Cerberus si-au luat angajamente financiare semnificative pentru intarirea pensiilor Chrysler. Daimler a fost de acord sa garanteze plata unui miliard de dolari catre Chrysler, daca planurile de pensii Chrysler se termina in cinci ani", a spus, recent, directorul interimar al PBGC, Vince Snowbarger, citat de Reuters.

Citeste si:

Snowbarger a mai spus ca la noii proprietari, Chrysler ar putea castiga 200 milioane dolari in contributii de pensii in urmatorii cinci ani, peste suma minima necesara.

"Am toata increderea ca atat Daimler, cat si Cerberus au bunavointa de a lucra cu PBGC, ca sa asigure pensiile angajatilor si pensionarilor de la Chrysler", a mai spus Snowbarger.

PBGC nu primeste finantari din veniturile generale fiscale, dar beneficiaza de finantare mai ales din primele de asigurare platite de catre companiile care sponsorizeaza planurile de pensii si din castiguri din investitii.

Daimler nu a mentionat existenta unui acord de pensii cand a anuntat vanzarea Chrysler, spune Reuters.