In cursul acestei saptamani este asteptata vizita in Marea Britanie a celui care a fost la carma Ford in intervalul 1999-2001, pentru o negociere intre reprezentantii companiei si One Equity Partners, firma impreuna cu care Nasser doreste sa faca o oferta americanilor, conform cotidianului britanic Times.

Negocierile se vor desfasura intre cele doua parti implicate in tranzactie si sindicalistii companiei, care nu sunt foarte incantati de cedarea celor doua marci catre o companie cu capital privat de teama unor disponibilizari masive. Reprezentantii sindicatelor pledeaza pentru alegerea unor noi actionari care sa mentina actualele capacitati de productie pe termen lung.

Inaintarea de oferte pentru o eventuala achizitie a intrat intr-o a doua faza, deadline-ul pentru initiale a fost in data de 19 iulie. Printre cei interesati de adjudecarea marcilor britanice de prestigiu se afla grupurile TPG, Cerberus, Ripplewood, Apollo si One Equitey Partners. Un potential investitor se poate alege si din cei doi producatori indieni, Tata si Mahindra&Mahindra, care si-au manifestat un interes pentru diviziile de lux . Potentialii cumparatori au primit un raport care detaliaza principalele costuri implicate de scindarea celor doua marci de grupul american si integrarea intr-o noua structura, elaborat de KPMG.

Citeste si:

Una din clauzele evocate de investitori este pastrarea de catre Ford a unei cote din capital, care sa asigure o contributie la dezvoltarea unor tehnologii in cooncordanta cu noile norme in materie de emisii ce vor intra in vigoare din 2010. In prezent majoritatea modelelor aflate in gama celor doua marci depasesc limita de 130 g/km de dioxid de carbon. Doleanta investitorilor este justificata de faptul ca implementarea unor noi tehnologii pentru autovehiculele de clasa mare implica grefarea acestora de pe modelele mici.

Jaguar si Land Rover reprezinta ultimii exponenti ai diviziei de lux a Premier Automotive Group, ce includea si Aston Martin, infintata de Jacques Nasser.

In cazul Aston Martin, Ford a pastrat o cota de capital de 15% si este de asteptat ca pentru aceste doua marci sa pastreze de asemenea un interes minoritar pentru a putea gestiona solutiile tehnologice folosite in cadrul Premier Automotive Group. Pastrarea participatiei la cele doua marci reprezinta si un factor care ar influenta obtinerea unui pret mai bun pentru partile cedate.