Consortiul interesat de preluarea celui mai important constructor spaniol este format din grupul Berge, importatorul oficial iberic al marcilor Lexus, Hyundai, Subaru, Bentley si Chrysler, si prospera familie spaniola Carulla. Reprezentantii consortiului nou creat au negociat de curand cu reprezentantii Seat, dar un raspuns oficial se asteapta de abia catre sfarsitul anului.

Volkswagen ar fi dispusi sa cedeze marca spaniola pentru a se concentra asupra celorlalte branduri din portofoliu. Managerul grupului Ferdinand Piech a dat de inteles ca in strategia de viitor a concernului, Skoda ocupa o pozitie privilegiata fata de Seat, datorita costurilor mai mici de productie inregistrate in Cehia, comparativ cu cele din Spania. Fabrica Seat din Martorell, utilizata momentan sub capacitatea de productie, nu intra in planurile de investitii VW pentru a o aduce la parametrii normali de functionare.

Germanii au mai primit oferte pentru cedarea diviziei spaniole de-a lungul timpului din partea unui producator coreean si a italienilor de la Fiat. Producatorul din Torino chiar a inaintat un proiect de integrare a marcii spaniole in cadrul diviziei Alfa Romeo. Proiectul nu a trecut insa de faza negocierilor initiale.

Citeste si:

Situatia financiara a spaniolilor nu este dintre cele mai bune, in prima jumatate a anului ibericii raportand pierderi de 7 milioane de euro. Seat In prezent compania spaniola numara 14.500 de angajati fiind prezenta in aproape 50 de tari.

In fabrica de la Martorell, oras aflat in apropierea Barcelonei si cartierul general al marci, lucreaza 1.250 de angajati in departamentele de cercetare si proiectare.

Seat a luat fiinta in 1950 fiind fondata de guvernul spaniol cu ajutorul concernului italian Fiat. Primele modele iesite pe portile fabricii erau reinterpretari a modelelor popularei marci italiene. VW a investit in marca spaniola inca din 1981, in 1986 a devenit actionar majoritar iar in 1990 au devenit proprietarii producatorului spaniol.