Prin preluarea acestei detineri, producatorul auto polonez va deveni o companie mixta (joint venture), denumita cel probabil General Motors FSO. Acordul face parte din strategia GM Daewoo de a se extinde in Europa, insa este putin probabil ca grupul sud-coreean sa cumpere si restul de 60% din FSO, a spus un purtator de cuvant al GM Daewoo, citat de Reuters.

Concernul General Motors si partenerii acestuia au preluat pachetul majoritar de actiuni la unele active ale companiei falimentare Daewoo Motor in 2002 si au creat GM Daewoo, insa FSO si o serie de alte linii de asamblare de autovehicule din Europa de Est au ramas, atunci, in afara intelegerii. Ziarul Korea Economic Daily a relatat, sambata, ca GM Daewoo ar putea achizitiona, in curand, o fosta uzina a Daewoo Motor din Uzbekistan. Purtatorul de cuvant al companiei sud-coreene a spus ca nu s-a luat inca o decizie privind aceasta preluare.

Presedintele GM Daewoo, Michael A. Grimaldi, declarase in aprilie pentru Reuters ca grupul poarta negocieri pentru cumpararea uzinei Daewoo Motor din Romania.

Citeste si:

Intre timp, statul roman, care a rascumparat anul trecut pachetul majoritar de actiuni la fabrica de automobile din Craiova de la fostul proprietar, Daewoo Motor, a scos la licitatie pachetul majoritar de actiuni al Automobile Craiova, iar singura oferta depusa a venit din partea altui grup american, Ford Motors Company.

Vineri, comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova a deschis oferta financiara finala a Ford Motors Company, in suma de 57 milioane euro, cu 2 milioane euro peste oferta initiala, depusa pe 5 iulie 2007.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul Daewoo. Compania sud-coreeana a intrat in 1999 in faliment si a fost cumparata partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.