G.M. a vandut in cele trei luni 2.39 de milioane de automobile in intreaga lume, cu o crestere relativa de 4%, sau cu un plus absolut. de 91.176 de unitati Grupul din Detroit incearca pe ultimele tururi de pista, concretizate in trimestrul trei si patru, sa recupereze ecartul fata de Toyota, la jumatatea anului niponii avand un avantaj discret fata de americani.

GM se afla intr-un declin prelungit, in ultimii opt ani gigantul american raportand scaderi anuale succesive. Pentru a redresa vanzarile, aflate in deriva, americanii incearca sa aloce o pondere mai mare operatiunilor externe. Volumul de vanzari la export, spre care cei din Detroit tind, este de 60% din totalul global, fata de 57% in lunile curente.

Pe piata nord americana, cea mai importanta pentru G.M., volumul vanzarilor s-a ridicat la 1,21 milioane vehicule, in scadere cu 6.1%. Colacul de salvare a venit din America de Sud, Africa si Estul Mijlociu, unde vanzarile au crescut cu 22% pana la 329.398. Brazilia a fost tara cu cea mai importanta crestere, 29%.

Citeste si:

O comparatie relevanta nu poate fi facuta in acest moment, japonezii neanuntand rezultatele intermediare afernte trimestrului al treilea. Totusi, specialistii Bloomberg au detectat semne de oboseala in performanta comerciala Toyota pe principalele piete.

In Japonia in trimestrul recent incheiat Toyota a vandut cu 3,8% mai putine vehicule. Volumul nord american a scazut cu 4,9%, iar vanzarile europene s-au diminuat cu 0,1%. Toate aceste scaderi estimate nu pot decat sa rezulte intr-o scadere la nivel global.

Toyota a detronat pentru prima data G.M. in primul trimestru al anului 2007. In prima jumatate a anului Toyota a vandut 4,71 milioane unitati, diferenta fata de grupul din Detroit fiind de doar 39.000 de unitati.
Actiuniile G.M. au scazut la Bursa de la New York cu 8 centi pana la 38,60 dolari. In acest an aprecierea cotatiilor a fost de 26%, conform Bloomberg.