Producatorii germani de automobile au reusit contraperformanta, ca in 2006, sa isi creasca nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon cu 0,6%. Media producatorilor nemti este cea mai mare din Europa, 173 g/km. In contrast, cei italieni si francezi au produs autombile cu o medie de emisii de CO2 de 144 g/km, adica cu 1,6% mai putin poluante decat cu un inainte.

Automobilele grupului PSA, din care fac parte Peugeot si Citroen, comercializate anul trecut in Europa au avut cele mai scazute emisii de CO2 . Media emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele noi vandute de grupul francez a fost de 142 g/km. In topul ecologismului pe treapta secunda s-a clasat Fiat, cu o medie de 144 g/km dioxid de carbon. Ambii producatori sunt foarte aproape de a atinge baremul de 140 g de CO2 pe kilometru, stabilit de comisiile europene pentru 2008.

Dintre constructorii nemti, singurul care isi va atrage simpatia ecologistilor pentru eforturi in acest an este BMW, care a produs automobile cu 2,5% mai putine emisii de dioxid de carbon, dar cu o medie de 184 g/km se afla inca foarte departe de baremele oficiale. Daimler si Volkswagen AG au umbrit insa initiativele ecologiste ale bavarezilor prin cresterea emisiilor medii de CO2, la automobilele comercializate in 2006, cu 2,8%, respectiv 0,9%. Daimler produce cele mai poluante automobile comercializate in Europa, media pe intreg grupul in 2006 fiind de 188 g/km de dioxid de carbon.

Citeste si:

Producatorii japonezi au progresat semnificativ in ceea ce priveste reducerea emisiilor, reusind sa produca automobile cu o medie de grame de CO2 per kilometru mai mica cu 2,8%. Toyota este producatorul care face cele mai mari eforturi pentru a oferi automobile mai putin daunatoare pentru mediul inconjurator. In 2006 fata de 2005, japonezii au comercializat in Europa automobile mai putin poluante cu 5%, valoarea medie pe care Federatia de Transport si Mediu a calculat-o fiind de 153 g de CO2 pe kilometru.

Secretul reducerilor emisiilor de CO2 si al consumului consta in producerea de automobile mai usoare. Acest aspect este bine-cunoscut de producatorii auto, care trebuie sa gaseasca o cale de mijloc intre a construi autombile mai sigure si mai bine dotate, adica mai grele, sau sa se axeze pe atingerea normelor impuse de catre organismele europene in privinta poluarii. Din acest motiv, producatorii germani fac lobby pe langa comisiile de la Bruxelles pentru a introduce norme de poluare pentru fiecare categorie de vehicule, in functie de greutate.

Studiul realizat de Federatia Europeana de Transport si Mediu, cu sediul in Bruxelles, a luat in calcul doar producatorii care au vandut in 2006 peste 200.000 de unitati in Europa si analiza datelor s-a facut prin realizarea unei medii ponderate a emisiilor declarate pentru fiecare model de producator, in raport cu vanzarile inregistrate in anul precedent.