Taxa la cumpararea autoturismului, fixata in functie de emisiile de dioxid de carbon (CO2, unul dintre principalele gaze cu efect de sera), se incadreaza intre 200 si 2.600 de euro, fiind achitata in momentul primei inmatriculari, in timp ce bonusul este intre 200 si 1.000 euro.

Aceasta este prima masura concreta, luata ca urmare a conferintei pe probleme de mediu organizata in octombrie 2007 la cererea presedintelui francez Nicolas Sarkozy, avand ca scop lansarea unei "revolutii verzi" in Franta.

Autoturismele vor fi considerate ca fiind poluante in cazul in care emit peste 160 de grame de CO2 pe kilometru, aplicandu-se majoritatii autoturismelor 4X4.

Nu se vor aplica penalitati autoturismelor ale caror emisii de CO2 se incadreaza intre 130 si 160 de grame pe kilometru, sau aproape 45% din achizitiile actuale.

Citeste si:

Autovehiculele la a caror cumparare se ofera un bonus (cu emisii sub 130 g CO2/km) reprezinta aproximativ 30% din vanzari.

La acest bonus, se va acorda un "super-bonus" de 300 euro, atunci cand achizitionarea "autoturismului ecologic va fi insotita de ducerea spre reciclare a unui autovehicul vechi de peste 15 ani", a precizat ministrul.

Un bonus specific de 5.000 euro este prevazut la achizitionarea unui autoturism ce emite mai putin de 60 g de CO2/km, acest lucru fiind valabil in special la autoturismele electrice, incurajand astfel dezvoltarea industriei ce produce astfel de vehicule.

In timpul conferintei pe mediu, ce a avut loc in Franta, presedintele Sarkozy a adus in discutie crearea unei "taxe pe carbon", si deciderea suspendarii culturilor de OGM, precum si reducerea pesticidelor.