General Motors a anuntat ca vanzarile la nivel mondial au urcat in 2007 cu 3% fata de anul anterior, sustinute de o crestere puternica in regiunile din afara Americii de Nord.

Producatorul de autoturisme a raportat vanzari de 9.369.524 vehicule in 2007, in timp ce Toyota a publicat saptamana trecuta vanzari de 9,37 milioane unitati si a anuntat ca datele exacte vor fi disponibile pana la sfarsitul lunii.

"Remiza" vine intr-un moment in care Toyota s-a dezvoltat in Statele Unite, cea mai mare piata de desfacere pentru autoturisme, in timp ce vanzarile pe plan intern ale General Motors au scazut. Insa compania americana si-a majorat cota de piata in afara Statelor Unite, unde au fost vandute 59% dintre autoturisme.

Citeste si:

Din 1998, vanzarile General Motors au urcat cu o rata anuala de aproximativ 1,5%, in timp ce cresterea vanzarilor Toyota a fost de cinci ori mai rapida.

Vanzarile General Motors in America de Nord, cea mai mare piata, au scazut cu 6,1% in 2007. Vanzarile in Asia Pacifica au urcat cu 15,1%, sustinute de China, in timp ce vanzarile in America Latina, Africa si Orientul Mijlociu au crescut cu 19,4%, sustinute de Brazilia. In Europa, vanzarile au crescut cu 8,9%.