"Vom dezvolta un model in decurs de patru ani, care va respecta reglementarile Euro 5 si standardele de siguranta din Europa", a spus seful departamentului de proiectare de masini compacte al Tata Motors, Girish Wagh, pentru Focus.

Tinta principala este scaderea consumului de benzina pana la 3 litri/100 km, de la nivelul actual, de 5 litri/100 km, a declarat Wagh, pentru revista germana, citata de NewsIn.

Tata Motors a prezentat in ianuarie modelul Nano, care este cea mai ieftina masina din lume, cu un pret de 2.500 dolari, si a aratat ca noul automobil cu patru locuri va fi produs in decursul lui 2008 la o fabrica din vestul statului Bengal.

Reprezentantii Tata Motors au aratat ca initial vor produce aproximativ 250.000 de exemplare din acest model de autoturism si au adaugat ca se asteapta la o cerere anuala de 1 milion de exemplare.
Tata Motors mai aratase ca se va concentra pe piata locala timp de doi sau trei ani, dupa care va lua in considerare posibilitatea de a exporta automobile Nano in tari din Africa, America Latina si sud-estul Asiei.

Producatorii de automobile de pe pietele internationale, initial sceptici cu privire la posibilitatile companiei Tata Motors de a produce o masina atat de ieftina, se grabesc acum sa produca versiuni proprii ale acestui model, pentru a iesi in intampinarea cererii consumatorilor cu posibilitati financiare reduce din tari emergente precum China, India si Rusia.

Citeste si:

Divizia Opel a General Motors vrea sa dezvolte un model mic, pentru 8.000 de euro (11.590 dolari), a declarat seful Opel, Hans Demant, pentru o revista germana de auto si sport. O decizie in acest sens va fi luata anul viitor, a mai aratat Demant.

"Automobilul citadin al companiei Opel va fi vehiculul urmatorilor zece ani", a spus seful companiei.
Ford a anuntat in ianuarie ca va construi o masina mica in India, in doi sau trei ani, iar Nissan Motor, in alianta cu Renault, care a avut un mare succes cu modelele sale Logan, vrea sa fabrice o masina in valoare de 3.000 dolari cu Bajaj Auto.

Reprezentantii companiilor Volkswagen, Toyota, Honda Motor si Fiat au aratat, de asemenea, ca iau in considerare posibilitatea de a produce masini mici pentru pietele emergente, unde cresterea economica solida a facut ca pentru milioane de oameni sa se concretizeze, pentru prima data, posibilitatea de a avea o masina.