Din totalul de 62.635 unitati comercializate de Dacia in primul trimestru al acestui an, 58.857 au fost vehicule personale, in crestere cu 33,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 43.984 unitati, iar 3.778 au fost vehicule utilitare, in crestere cu 116% fata de primul trimestru al anului 2007, cand s-au vandut 1.748 de unitati.

Numai in luna martie, Dacia a comercializat in total 21.772 de unitati, dintre care 20.210 vehicule personale si 1.562 vehicule utilitare. Pe piata europeana, vanzarile Dacia au crescut in primul trimestru al acestui an cu 71,2%.

La nivel de grup, vanzarile Renault din primul trimestru al acestui an au ajuns la 638.554 unitati, in crestere cu 6,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din totalul vanzarilor la nivel de grup, 538.909 de unitati au fost vehicule personale (in crestere cu 7,9% fata de perioada similara din 2007) si 99.645 au fost vehicule utilitare (in scadere cu 0,7%), relateaza agentia NewsIn.

Vanzarile marcii Renault au ajuns in primul trimestru al acestui an la 549.189 unitati, in crestere cu 4,7% fata de aceeasi perioada a anului 2007, cand au fost comercializate 524.496 vehicule. Din cele 549.189 vehicule comercializate sub marca Renault in primul trimestru, 453.322 de unitati au fost vehicule personale (in crestere cu 6,4% fata de perioada similara din 2007), iar 95.867 unitati au fost vehicule utilitare (in crestere cu 2,8%).

Citeste si:

Pe de alta parte, vanzarile Renault Samsung Motors au scazut in primul trimestru al acestui an cu 9%, la 26.730 de unitati (numai vehicule personale), comparativ cu 29.362 unitati comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

Potrivit datelor companiei, Grupul Renault detine in Romania o cota de piata de 34,9%, iar vanzarile au crescut cu 5,7%. In Europa, pe o piata in scadere in primul trimestru, vanzarile Renault Group au fost relativ stabile, inregistrand 418.322 unitati comercializate si o cota de piata de 8,9%. In afara Europeni, vanzarile grupului au crescut cu 21,1% in primul trimestru din 2008.

Astfel, in America Latina, vanzarile Renault Group au crescut cu 10,5%, in regiunea Euromed vanzarile Renault Group au crescut cu 20,5%. De asemenea, in Rusia, vanzarile Renault Group au crescut cu 35,8%. In regiunea Asia-Africa, cresterea vanzarilor grupului a fost de 41,7% in primul trimestru al lui 2008.