“In cazul in care am pierdut Mercedes, putem avea macar componentistii. Exista sanse ca furnizorii sa vina la noi pentru ca din punct de vedere logistic suntem foarte aproape de Kecskemet”, a spus Vasilescu.

Directorul ARIS considera ca piata romaneasca ofera in continuare conditii bune pentru componentisti. “Actuala criza nu a diminuat cererea”, a precizat Vasilescu.

Proiectele de investitii din sectorul auto consiliate in prezent de Agentia Romana pentru Investitii Staine au o valoare cumulata de doua miliarde de euro, din care un miliard apartin celor opt furnizori Ford.

Din cele 92 de mari proiecte de investitii care ARIS le asista in momentul de fata 40 apartin sectorului auto si se refera la activitati productive si de cercetare, creand aproximativ 22.000 de noi locuri de munca.

Citeste si:

Companiile din industria auto au realizat cele mai mari investitii straine greenfield din Romania, a caror valoare cumulata se ridica la 1,086 miliarde euro.

Cea mai importanta investitie de acest gen este cea a Renault Technologie de la Titu, care se ridica la 450 milioane euro, urmata de investitia Renault Mechanique de la Pitesti, in valoare de 226 milioane euro.

Urmatoare investitie greenfield ca valoare este cea a producatorului italian de anvelope Pirelli, care a investit la Slatina 190 milioane euro.

Investitorul italian este urmat de fima nipona de radiatoare, condensatoare si sisteme de aer conditionat Calsonik Kansei, care au investit la Ploiesti 120 milioane euro si de compania americana Delphi Diesel, cu o investitie de 100 milioane euro la Iasi in fabrica de sisteme de control si comanda pentru motoare diesel.