"Intelegerea este echitabila atat in privinta protectiei mediului, cat si pentru industria auto europeana, puternic afectata de criza actuala", a declarat luni, pentru Reuters, parlamentarul britanic Martin Callanan.

Hotararea a fost criticata, insa, de reprezentantii organizatiilor de mediu, care considera ca masura avantajeaza marii producatori auto europeni, subminand in acelasi timp eforturile Uniunii Europene de a conduce lupta impotriva schimbarilor climatice globale, anunta Reuters, citat de NewsIn.

Astfel, emisiile de dioxid de carbon ale masinilor noi vor scadea la 130 grame/km. Masura trebuie sa fie aprobata de Parlamentul European si de cele 27 de state membre ale UE, inainte de a deveni lege, insa modificari ample nu sunt asteptate.

Citeste si:

Desi executivul european a propus ca emisiile de dioxid de carbon sa fie eliminate total pana in 2012, Germania s-a opus demersului, pentru a proteja companiile auto autohtone, BMW si Mercedes.

Emisiile de noxe ar trebui sa scada cu 40%, la 95 grame/km, pana in 2020, ceea ce ar putea duce la o crestere a vanzarilor de masini alimentate electric si a modelelor hibrid.