Toyota Motor Corp ar putea reduce cheltuielile de capital cu 30-40% fata de 2008, in anul financiar ce va incepe in aprilie 2009, ca reactie la scaderea drastica a vanzarilor de autoturisme, a anuntat cotidianul japonez Nikkan Kogyo, citat de Reuters.
Toyota si companiile concurente reduc nivelul productiei, in contextul in care conditiile dificile de creditare si accentuarea nesigurantei investitorilor au afectat vanzarile de autoturisme la nivel mondial. Vanzarile din Statele Unite, cea mai mare piata auto din lume, au scazut in noiembrie la cel mai mic nivel din 1982, scrie NewsIn.

Toyota, cel mai mare producator auto din lume, a creat un comitet de urgenta, condus de presedintele Katsuaki Watanabe, ce are rolul de a spori profitabilitatea in urmatoarele luni, pentru a evita o noua coborare a estimarilor de castiguri.

Luna trecuta, compania a revizuit in scadere cu 1.000 miliarde yeni (aproximativ 10,8 miliarde dolari) previziunile legate de profitul operational anual, la 600 miliarde yeni.

Grupul a amanat deschiderea unor noi intreprinderi si va reduce locurile de munca, precum si cheltuielile de dezvoltare.

O purtatoare de cuvand a declarat ca Toyota isi revizuieste toate planurile de cheltuieli de capital, in scopul de a reduce investitiile pentru anul viitor, insa nu a decis amploarea reducerii.

"Evident, toate companiile isi reduc in prezent productia. Daca piata americana si yenul se mentin la nivelul actual, va fi dificil pentru Toyota sa obtina profit anul viitor", a declarat un analist auto din cadrul Credit Suisse, Koji Endo, adaugand ca grupurile concurente Honda Motor Co si Nissan Motor Co sunt in aceeasi situatie.

Endo a estimat ca Toyota va reduce cheltuielile anuale de capital la putin sub 1.000 miliarde yeni, fata de estimarea oficiala de 1.400 miliarde yeni, in anul ce se va incheia in martie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri