Administratia a anuntat ca Dacia isi suspenda productia in perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009 ca urmare a scaderii dramatice si continue a pietelor auto, in special a celei din Romania, potrivit NewsIn.

Productia urmeaza sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie, iar muncitorii care vor ramine acasa, in somaj tehnic, vor fi platiti cu 85% din salariul individual brut, asa cum prevede Contractul colectiv de munca Dacia pe 2008.

In comunicatul remis de uzina de la Mioveni se afirma ca piata de vehicule noi din Romania este asfixiata de comertul cu vehicule de mana a doua provenite din import. In decembrie 2008, inmatricularile de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54.712 de unitati, in crestere cu 471% fata de luna decembrie 2007, iar la nivelul anului 2008 au fost inmatriculate 300.891 de masini de ocazie de import.

Practic, incepand cu noiembrie 2008, pentru fiecare vehicul nou comercializat in Romania, au fost inmatriculate trei vehicule de ocazie.

De asemenea, oficialii uzinei de la Mioveni au precizat ca 300 de contracte pe perioada determinata care se termina la sfarsitul lunii ianuarie nu vor mai fi reinnoite.

Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie - 8 februarie.

Citeste si:

Sistarea productiei de la Dacia a afectat si principalii furnizori ai uzinei. Astfel, aproape 230 de salariati de la producatorul de sarme, cabluri si cablaje auto Leoni din Mioveni, furnizor Dacia, vor ramane fara locuri de munca deoarece compania a decis sa inchida aceasta fabrica, din cauza scaderii dramatice a comenzilor, urmand sa fie mentinuta unitatea productiva din Pitesti.

Compania Leoni a anuntat in urma cu doua saptamini ca isi va ajusta productia de la cele doua unitati productive din judetul Arges, pentru a se adapta la scaderea dramatica a cererii inregistrate in industria auto.

Potrivit unui comunicat de presa remis de Leoni, compania trebuie sa-si reduca in consecinta capacitatea de productie din ratiuni de logistica si randament si ia in considerare inchiderea fabricii din Mioveni pentru a putea pastra locurile de munca existente in Pitesti.

De asemenea, si fabrica din Pitesti urmeaza sa-si ajusteze nivelul de productie la cererea diminuata, prin masuri de reducere temporara a fortei de munca.

Procesul de inchidere a fabricii din Leoni din Mioveni ar urma sa fie finalizat cel tarziu in iunie 2009.

Pana atunci, productia, care deja s-a redus drastic in decembrie si care s-a oprit la sfarsitul anului, nu ar mai fi reluata. Odata cu inchiderea fabricii, cei aproximativ 230 de angajati ar urma sa fie disponibilizati conform planului de concediere colectiva. Contractele de munca pe perioada determinata ar urma sa nu mai fie prelungite.