General Motors (GM) se va concentra pe crearea unei noi companii din cele mai bune active, in cazul in care va solicita protectie sub legea falimentului, au spus sursele, care au cerut sa nu fie numite, pentru ca detaliile nu sunt inca publice. Eforturile de stabili un nou obiectiv de reducere a costurilor se axeaza pe depasirea tintei actuale, de a reduce datoriile cu 46% si de a disponibiliza 47.000 angajati in 2009, si vor include discutii cu oficialii Trezoreriei, au mai spus sursele, potrivit NewsIn.

Masurile vin ca raspuns la decizia luata in martie de presedintele american, Barack Obama, ce a respins cererea GM de a pastra imprumuturi de stat in valoare de 13,4 miliarde dolari.

Respingerea unor concesii de catre muncitori si incercarea de a face economii mai mari cresc potentialul unui faliment, a spus directorul executiv, Fritz Henderson.

"Cea mai buna solutie este un acord ce nu implica falimentul, insa acest lucru va fi foarte dificil. Falimentul unei companii de marimea si de complexitatea GM nu este un lucru simplu si probabil vor aparea complicatii", a declarat Dennis Virag, presedintele Automotive Consulting Group.

Consiliul GM s-a reunit luni si vor urma alte discutii in cadrul companiei si cu administratia Obama, dupa ce celui mai mare constructor auto american i s-au oferit 60 zile pentru a se restructura fara o tinta stabilita pentru economii.

Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus recent ca intrarea rapida a companiilor auto General Motors si Chrysler in faliment este cea mai buna solutie pentru restructurarea acestora.

Declaratiile presedintelui vin in contextul in care grupul de lucru pentru sectorul auto a anuntat saptamana trecuta ca "cea mai buna sansa de supravietuire a General Motors si Chrysler ar fi sa intre sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare", care le-ar permite sa se restructureze sub supraveghere judiciara.

Echipa presedintelui a explicat ca, spre deosebire de o lichidare, in urma careia compania este divizata si vanduta, sau de un faliment clasic, prin care un grup se poate confrunta cu litigii timp de mai multi ani, o asemenea actiune - in cazul in care este necesara in cazul de fata - ar ajuta GM si Chrysler sa scape de vechile datorii si "sa gaseasca calea spre succes"

Capitolul 11 din legea americana privind falimentul permite unei companii sa intre sub protectia justitiei, ceea ce ii acorda timp pentru restructurare si o pune la adapost de cererile creditorilor.