Alexandru Man considera ca, in ceea ce priveste sectorul auto, acceptarea propunerilor de modificare ce se refera la aplicarea unui tratament diferentiat al deductibilitatii TVA, precum si deductibilitatea partiala (~30%) asupra unor cheltuieli aferente mijloacelor de transport sub 3.500 Kg, ar atrage dupa sine situatia nedorita de a defavoriza profund domeniul de activitate auto.

"Acest domeniu este deja afectat atat pe plan mondial, cat si pe plan local - taxa de poluare (in diferitele ei variante) coroborata cu criza economica mondiala determinand o scadere cu peste 50% a volumului vanzarilor.

Programul de innoire a parcului auto a adus o ameliorare a vanzarilor si apreciem demersurile facute de Guvern pentru a veni in sprijinul sectorului auto. Insa, noile modificari aduse de Codul Fiscal vor determina scaderea dramatica a vanzarilor si activitatii de service, adica falimentul majoritatii companiilor ce isi desfasoara activitatea in acest domeniu. Falimentul acestora atrage dupa sine, implicit, eliminarea taxelor pe care acestea le plateau la stat, precum si un somaj ridicat in randul personalului, in care, timp de 10 ani, s-a investit enorm in planul pregatirii sale profesionale, a adaugat presedintele Asociatiei Dealerilor Skoda Romania.

Acesta a conchis ca rezultatul foarte probabil al acestor masuri va fi, in principal, scaderea contributiilor la stat si nu majorarea lor, asa cum s-a dorit initial.

De asemenea, BMW Group Romania a comunicat, marti, ca reducerea cheltuielilor deductibile poate afecta semnificativ industria auto, aflata intr-o situatie economica dificila, si descurajeaza semnificativ nevoia fireasca de mobilitate a companiilor din Romania.

Si Mercedes-Benz Romania considera ca modificarile aduse Ordonantei de Urgenta a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal vor conduce la cresterea pietei negre de service auto si vor avea un impact social negativ, potrivit unui comunicat remis, marti, de companie.

Totodata, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, organizatie care grupeaza in randul membrilor sai producatorii si distribuitorii de autovehicule din Romania, a comunicat, marti, ca, prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un blocaj pe piata auto si in sectoarele care depind in mare masura de acesta: mentenanta si service. In plus, vor fi puternic afectate si alte sectoare, precum cel de leasing sau al comertului cu carburanti.

Drept urmare, APIA solicita, in baza mandatului primit de la producatorii si importatorii de automobile din Romania, eliminarea acestor prevederi din proiectul de modificare a Codului Fiscal.