Intrucat programul Rabla a demarat dupa 20 martie, luna trecuta nu a fost simtit efectul acestuia.

In martie, inmatricularile de masini noi in Romania au scazut cu 65% fata de aceeasi luna din 2008, la 8.123 de unitati, insa masinile second-hand au crescut de trei ori, la peste 52.800 de unitati.

Pe segmentul second-hand, marcile cu cel mai ridicat volum au fost cele germane, Volkswagen - 15.000 de masini, Opel - 11.000 unitati, Ford – 6.000 unitati, BMW – 4.000 unitati, Audi - 3.500 masini si Renault – 2.000 masini.

Programul Rabla si noua taxa de poluare isi vor face efectul in cel de-al doilea trimestru al anului, fiind estimata o dublare a vanzarilor de masini noi fata de primele trei luni.

Dacia a raportat vanzari in scadere cu 70% la 1.900 de masini noi. Volkswagen a vandut circa 1.000 masini noi, Skoda – 720 unitati, Renault si Ford cate 500 unitati, Hyundai si Opel – 300 unitati.

Automobile Dacia a exportat in primele trei luni 52.000 de autovehicule, in timp ce in Romania a vandut 8.100 de unitati.

Modificarea Codului Fiscal pune in pericol sectorul auto


Piata auto romaneasca ramane blocata din cauza accesului dificil la credite, fiind posibil ca tinta de 60.000 de masini inlocuite prin programul Rabla sa nu fie realizata, a declarat recent directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont.

"Suntem pe cale de a omori piata auto romaneasca, din cauza accesului la credite. Daca nu vrem sa asistam la sufocarea pietei auto, trebuie rezolvata rapid aceasta situatie", a precizat Fourmont

Grupul Radacini, dealer pentru marcile Daewoo, Opel, Chevrolet, Mazda si Suzuki, estimeaza pentru primele trei luni ale acestui an vanzari mai mici cu 50%, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Rulajul privind vanzarile este mai redus in prezent din cauza perioadei dificile, insa compania nu a recurs momentan la reducerea numarului de personal, incercand redistribuirea acestuia, si nu disponibilizari.

Importatorul marcii nipone pe piata locala, Nissan Romania, a comercializat, in primul trimestru al acestui an, 418 unitati, in scadere cu 49% fata de aceeasi perioada a anului 2008, cand a vandut 818 masini, a declarat Bianca Niculescu, responsabilul de comunicare al companiei.

Si Volkswagen a vandut, in primele trei luni ale acestui an, in Romania, doar 3.000 de vehicule, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut cand a comercializat 5.792 de unitati.

Vanzarile Volkswagen in Romania s-au injumatatit in T1.
''Asa cum era de asteptat, livrarile au inregistrat un nivel mai scazut fata de aceeasi perioada a anului 2008, ca urmare a schimbarilor economice globale si a crizei financiare, dar, cu toate acestea, marca Volkswagen a avut performante si in Romania. Nevoia de motorizare exista in Romania, dar sectorul auto isi va reveni, cel mai probabil, in perioada 2010 - 2012 si se va stabiliza intre 350.000 si 400.000 de masini. Romania nu este o piata de 200.000 de autoturisme pe an'', a declarat directorul de marca Volkswagen Autoturisme, Matei Albulescu.


Modificarea Codului Fiscal pune in pericol sectorul auto

Modificarea Codului Fiscal pune in pericol sectorul auto