La nivel european, dupa primele sase luni din 2009, cota de piata a Dacia a crescut cu 45%, comparativ cu semestrul 1 2008, la 1,6%, informeaza NewsIn.

La nivelul lunii iunie, Dacia a comercializat, in Europa, 27.144 unitati, in crestere cu 58,2% fata de iunie 2008.

Cota de piata a Dacia a fost in Europa, luna trecuta, de 1,9% fata de 1,2% in iunie 2008.

Conform datelor CCFA, care preia statistici ale Asociatiei Producatorilor Europeni de Autovehicule (ACEA), Dacia este singurul brand care are o crestere de acest nivel pe primul semestru, comparativ cu perioada similara a anului trecut, in conditiile in care numai trei alte marci se afla in crestere: Hyundai (15,7%), Alfa Romeo (10,4%) si Volkswagen (0,2%).

Vanzarile de autoturisme noi din Europa au crescut cu 2,4% in iunie, sustinute de programele de prime de casare din mai multe tari ale Uniunii, marcand prima crestere inregistrata de sectorul auto, grav lovit de criza, in ultimele 14 luni, a anuntat asociatia industriala ACEA, citata de Reuters.

In primele sase luni ale anului, vanzarile de autoturisme au scazut in Europa cu 11%, care, in statisticile ACEA, include cele 27 de state ale Uniunii Europene (UE) si tarile din Asociatia Europeana a Liberului Schimb, precum Cipru si Malta.