Constructorul auto italian Fiat SpA a afisat o scadere a profitului net de aproape 19 ori in al treilea trimestru, in contextul in care veniturile sale au scazut accentuat pe seama celei mai grave crize financiare din ultimele decenii.
Fiat a afisat un profit net de 25 milioane euro pentru trimestrul III, comparativ cu 468 milioane euro in al treilea trimestru din 2008, in contextul in care veniturile au scazut la 12 miliarde euro, de la 14,3 miliarde euro, informeaza NewsIn.

Fiat, care s-a angajat intr-un proiect ambitios de salvare a grupului american Chrysler, si-a confirmat totusi tintele pentru profitul comercial din acest an - profitul operational fara elementele exceptionale -, estimand ca acesta va depasi 1 miliard euro.

In al treilea trimestru, profitul comercial, indicator al performantelor operationale, a atins 308 milioane euro, in scadere fata de 802 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut, insa peste estimarile analistilor, de 260 milioane euro, potrivit unui sondaj Fiat.

Ca si alti constructori auto, Fiat a suspendat o parte din productie, printre alte masuri de reducere a costurilor in contextul crizei. Cu toate acestea, constructorii au fost ajutati de programele de prime de casare, ce au incurajat consumatorii sa isi inlocuiasca autoturismele vechi cu modele noi, cu un grad mai scazut al emisiilor. Expertii din industrie se tem, insa, ca cererea se va prabusi din nou in momentul in care programele de stimuli se vor incheia.

Vanzarile Fiat au fost deosebit de puternice in Franta si Germania, doua dintre tarile ce au aplicat primele de casare. In primele noua luni ale anului, vanzarile Fiat in Europa au crescut cu 2,5%, oferind o cota de piata de 8,8%.

Cititi si: Noutatile grupului Fiat la Frankfurt 2009



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri