"Consider ca o restructurare care sa presupuna o strategie de progres costa peste 6 miliarde, probabil mai degraba 7 miliarde de euro", a declarat sindicalistul Armin Schild saptamanalului Wirtschaftwochemagazine, potrivit NewsIn.

Schild, lider al sindicatului din metalurgie IG Metall, are dubii in legatura cu capacitatea financiara a General Motors. "Ma intreb de unde poate veni suma necesara" pentru o astfel de restructurare, in conditiile in care GM pare sa se descurce "doar in aparenta" dupa intrarea in insolventa, a afirmat el.

"Daca vrem o companie Opel solida trebuie sa avem manageri autonomi si competenti. Iar eu nu vad acum acest lucru la GM", a mai spus liderul sindical.

General Motors estimeaza costuri de restructurare de 3 miliarde euro, insa un studiu al agentiei de rating Moody's arata ca, probabil, costurile vor depasi 5 miliarde euro. Constructorul auto american mizeaza, insa, pe sustinerea financiara a guvernelor statelor in care sunt uzine Opel.

In Germania, unde se afla 25.000 de salariati ai Opel, guvernul nu a ajuns inca la o pozitie clara in ceea ce priveste eventuale ajutoare pentru companie. Joi, ministrul german al economiei, Rainer Briderle, afirma ca boardul GM ar fi indicat ca nu are nevoie de bani publici pentru restructurarea Opel.

Totusi, publicatia germana Der Spiegel a relatat sambata ca Angela Merkel si ministrul de finante Wolfgang Schiuble sunt dispusi in principiu sa acorde un ajutor Opel chiar daca firma ramane in proprietatea GM.

General Motors a luat la inceputul acestei luni o decizie care a surprins pe toata lumea, anuntand ca pastreaza Opel/Vauxhall si ca renunta sa-si mai cedeze subsidiara europeana consortiului canadiano-rus Magna/Sberbank, ceea ce a starnit mari nemultumiri in Germania.

General Motors nu mai vinde Opel

General Motors nu mai vinde Opel