“Piata masinilor second-hand este suprasaturata, intrucat oferta depaseste cu mult cererea si, in plus, dealerii de masini noi vin permanent cu oferte promotionale, vanzarea masinilor second-hand se desfasoara greoi iar incasarile finale ajung sa coboare mult sub asteptarile vanzatorilor. Cele mai afectate sunt autoturismele premium, cele 4x4 si autoutilitarele”, a declarat pentru Wall-Street Daniel Ivan, director executiv FMS.

Numarul masinilor rulate preluate de FMS de la clientii sai spre vanzare a avut o tendinta de crestere in cel de-al treilea trimestru, insa stocul de masini aflate la vanzare a ramas in limite rezonabile.

“In perspectiva reintroducerii taxei de poluare din decembrie pentru autoturismele cu capacitate cilindrica mai mica de 2.000 cmc aflate la prima inmatriculare estimam o revenire a pietei masinilor second-hand, ajutata si de asocierea de produse noi (garantie, finantare)”, a precizat Ivan.

FMS mizeaza in 2010 pe o piata in crestere, la 18.000 - 20.000 de masini aflate in portofoliile companiilor de leasing operational.

“Anul 2009 este un an dificil pentru piata auto datorita masurilor luate de companii de scadere a investitiilor in flote si diminuarea acestora. Consideram ca nivelul actual al pietei se situeaza undeva in jurul sumei de 15.000-17.000 de autovehicule finantate prin leasing operational. Pentru anul 2010, estimam ca piata sa ajunga la un nivel de cca 18.000 – 20.000 de masini aflate in portofoliile companiilor de leasing operational”, a mai spus Ivan.

FMS a inregistrat o cifra de afaceri de peste 2,1 milioane euro in primele noua luni ale anului 2009, fata de 1,75 milioane euro in aceiasi perioada a anului 2008, in crestere cu cca. 20%. Compania vrea sa mareasca flota administrata si cifra de afaceri.

Clientii FMS sunt in general companii internationale, dar si companii cu capital autohton, in general companii medii si mari. Pe domenii de activitate, deserveste companii din domeniul serviciilor financiar-bancare, din industria farmaceutica, industria bunurilor de larg consum si alimente, industria de echipamente industriale, mari retele de magazine, etc.

FMS ofera clientilor sai doua linii principale de produse: leasing operational, cu toate costurile de exploatare incluse, riscul acestora precum si al valorii reziduale fiind asumat de companie si servicii complete de administrare a flotelor auto, care acopera toate etapele din faza de achizitie a masinii si pana la vanzarea acesteia.

Printre serviciile FMS sunt si “door to door”, inchirieri auto pe perioada medie (minilease) si scurta (rent-a-car), vanzarea de autovehicule uzate si indeplinirea formalitatilor legale ocazionate de cumpararea / vanzarea autovehiculelor (inmatriculare, omologare, radiere).