Piata masinilor pe gaz de petrol lichefiat (GPL), aflata in impas in ultimii zece ani in Franta, ar putea fi revitalizata de noile masini de mici dimensiuni, noteaza publicatia franceza.

Inmatricularile noi au depasit 24.000 de unitati anul trecut, din totalul de 2,2 milioane masini, un prag care nu mai fusese atins in ultimii zece ani, conform NewsIn.

Rezultatul este surprinzator mai ales din cauza factorilor ce limiteaza sectorul GPL, deoarece constructorii nu dau prea des informatii despre ofertele pe care le au in acest domeniu.

Nici din punct de vedere financiar, alegerea unui model pe GPL nu este foarte avantajoasa in Franta, deoarece costul scazut al carburantului este contrabalansat de consumul mai mare cu 20% decat in cazul benzinei. Totodata, in Franta mai putin de o benzinarie din sase este echipata cu GPL.

In pofida acestor riscuri, versiunea GPL a Sandero si-a gasit multi cumparatori, mai ales intre cei cu buget limitat. Versiunea pe GPL a fost comercializata la un pret doar putin mai mare decat cel al versiunii pe benzina si a beneficiat de o prima ecologica de 2.000 euro, astfel ca pretul unui Sandero a inceput de la 7.000 euro. La modelele mai mari, precum Logan, oferta pe GPL nu a suscitat acelasi interes.

In 2010 ar putea din vandute intre 50.000 si 60.000 de masini pe GPL, insa nu ar reprezenta decat 2-3% din totalul pietei auto din Franta, mult sub nivelul de 10% inregistrat in Italia sau alte tari.

Totusi, din 2012, odata cu lansarea de masini electrice la pret competitiv, mai ales de catre Renault-Nissan, acestea ar urma sa faca o concurenta neloiala acestui segment, deoarece prima ecologica ar urma sa fie de 5.000 euro pentru masinile electrice, conchide Les Echos.

Dacia lanseaza in Franta o serie speciala Black Line

Dacia lanseaza in Franta o serie speciala Black Line

Dacia lanseaza in Franta o serie speciala Black Line