Lipsa clientilor in 2009 a condus multi dealeri auto din Romania la faliment, la sfarsitul lunii noiembrie erau inregistrati inchisi 38 de comercianti de masini, ceea ce reprezinta circa 10% din totalul de 400 de dealeri la nivel national.
“Daca luam in calcul volumul vanzarilor care poate fi realizat in 2010, anul acesta poate fi si mai rau. La sfarsitul lunii noiembrie 2009, la total retea de dealeri erau inregistrati 38 de dealeri auto inchisi. In Romania, exista 400 de dealeri auto”, a declarat directorul general al Porsche Romania, Brent Valmar.

Potrivit lui Valmar, cel putin o masina de companie si-a incheiat activitatea, in 2010 circa 500 de masini de firma vor lipsi din piata in acest an.

In 2009, marginile operationale la masini noi au fost cu procente bune negative.

Stocurile care au facut presiune in 2009 au fost in proportie de 99% vandute in afara, dar si in tara.

Pentru 2010, APIA estimeaza piata auto la 130.000 de vehicule, din care 115.000 unitati vor fi autoturisme si 15.000 vehicule comerciale.

Potrivit lui Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, care citeaza Asociatia Constructorilor Europeni de Masini (ACEA), piata auto europeana va scadea in 2010 cu 13,1%, cea vest-europeana cu 13,4%, iar Romania cu 7,8%, la circa 91.000 de unitati.

Valmar considera ca piata auto din Romania a fost mult mai mica in 2009, de circa 85.000 de masini noi, daca scadem din cele 115.000 unitati inmatriculate 30.000 de masini vandute prin Rabla in Romania.

Inregistrarile de autoturisme noi au avut un declin de 59%, la 116.012 unitati, de la 285.504 unitati in anul anterior, in timp ce inmatricularile de masini rulate in Romania au scazut in 2009 cu 29%, la 212.910 unitati, de la 300.885 unitati in 2008, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri