“Personal, regret ca am cauzat atatea probleme pentru atat de multi oameni. Imi cer scuze”, a spus Toyoda, in timpul unei conferinte de presa.

Akio Toyoda (foto), nepotul fondatorului Toyota Motor, a fost aspru criticat pentru faptul ca nu a facut nicio declaratie publica de la identificarea primelor defectiuni tehnice, anuntate in luna noiembrie 2009. Desi a afirmat ca aceste probleme tehnice au creat o “situatie de criza”, Toyoda nu a explicat exact cauzele defectiunilor.

Producatorul japonez a anuntat saptamana trecuta ca cele cateva milioane de autovehicule rechemate in service pentru probleme la pedala de acceleratie si stoparea productiei in cazul a opt modele din portofoliu vor costa compania aproximativ 1,1 mld. dolari. Autoturismele afectate reprezinta 57% din vanzarile realizate de Toyota pe piata americana.

Constructorul auto japonez, care a fost vazut mult timp ca un leader in industria auto pentru calitate, le-a spus dealerilor sa nu mai comercializeze 8 modele, sedanurile Camry si Corolla, SUV-urile RAV4, Highlander si Sequoia, autoturismul pick-up Tundra, masinile Matrix si Avalon.

Moment istoric - 8 modele Toyota nu mai pot fi vandute in SUA

Moment istoric - 8 modele Toyota nu mai pot fi vandute in SUA