Dacia a platit anul trecut 215,2 milioane lei (50,8 milioane euro) pentru titlurile Auto Chassis International Romania.

“Pentru jumatatea anului 2010 se are in vedere fuziunea prin absortie a societatii Auto Chassis International Romania de catre Automobile Dacia, intrucat se urmareste simplificarea organizarii juridice a Grupului Renault in Romania, facilitandu-se coordonarea activitatilor de fabricatie motoare, cutii viteza si sasiuri si limitarea eventualelor restrictii juridice si administrative impuse de mediul social si economic romanesc”, potrivit Dacia.

Auto Chassis International Romania este furnizor de piese pentru vehiculele din gama Logan si Sandero.

"Decizia de integrare a filialei ACI in cadrul Uzinei Mecanice Dacia se inscrie in cadrul demersurilor destinate sa accelereze toate sinergiile posibile intre entitatile Grupului Renault din Romania. Activitatea de sasiuri fiind in mare parte un proces de mecanica, fuziunea ACI Romania cu Uzina Mecanica Dacia a fost o masura logica”, au declarat reprezentantii Dacia.

ACI Romania va fi transformata in doua departamente de fabricatie.

ACI are 1.420 salariati. Capacitatea de fabricatie anuala este de 700.000 de piese (brate fata) pentru vehiculele din gama Logan si Sandero.
Firma asambleaza si 1.000.000 de punti spate pentru vehiculele din gama Dacia si Renault. Principalii clienti sunt Uzina Vehicule Dacia, uzinele de asamblare din Rusia, India, Africa de Sud, Columbia si Maroc si uzina Renault din Slovenia.

Auto Chassis International (ACI) a fost fondata in 1999 ca entitate a Grupului Renault. Filiala ACI Romania a fost constituita in anul 2002 pentru a furniza piese constructorului roman.

In decembrie 2009, Automobile Dacia si-a marit aportul de capital la societatea Matrite Dacia cu 17,1 milioane lei (4 milioane euro).