Dacia și Ford au înregistrat creșteri ale volumelor de producție în primele 10 luni din 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Astfel, uzinele de la Pitești și, respectiv, Craiova au produs 425.423 de unități până acum, dintre care 43.452 de autoturisme doar în luna octombrie.

Producția de automobile din România își revine după doi ani dificili în care una dintre cele mai importante industrii ale țării a fost afectată de pandemie și, mai apoi, de criza semiconductorilor și a altor materiale vitale producției auto. Acest trend este confirmat de ACAROM care relatează că Dacia a produs nu mai puțin de 258.569 de autovehicule, în timp ce Ford vine din urmă cu 166.404 de unități în perioada ianuarie-octombrie.

Comparând cifra totală, adică 425.423 de unități, cu datele de anul trecut se observă o creștere a producției cu 27,7% (333.179 de mașini produse). Față de primele 10 luni din 2020, producția a crescut cu 19,35% (356.421 de unități). Producția a crescut și dacă ne raportăm la cel mai recent an care nu a fost afectat de vreo criză internațională majoră. În 2019, în perioada de referință, s-au produs 407.931 de mașini, cu 4,3% mai puțin decât acum. În luna octombrie, Dacia a produs 28.941 de mașini, iar Ford 14.511 de automobile.

Dacia rămâne în frunte și la capitolul vânzărilor

Producătorul autohton a vândut 31.237 de mașini, atât personale cât și comerciale, în perioada ianuarie-octombrie 2022. Ford este pe poziția secundă în acest clasament cu 10.319 unități, iar Toyota este pe trei cu 9.089 unități, conform APIA. În luna octombrie, numărul total al înmatriculărilor la nivelul țării a fost cu 9,4% mai mare față de octombrie 2021.

Aproape unul din 10 autoturisme vândute luna trecută a fost Logan, modelul cel mai popular al mărcii Dacia fiind în continuare lider în topul preferințelor clientului român, urmat de Duster, Sandero și Spring. Peste 4.500 de modele electrice Spring și-au găsit proprietari în primele 10 luni ale anului ceea ce păstrează Dacia în poziția de lider pe segmentul electricelor. Tesla este pe locul secund cu 914 unități vândute în această perioadă, Volkswagen (691 unități) este pe trei. Mercedes-Benz este cea mai populară marcă în segmentul plug-in hybrid, iar Toyota este cel mai căutat producător de mașini full-hybrid la o distanță apreciabilă de Hyundai (6.981 de unități pentru niponi față de 790 de unități în dreptul mărcii coreene în perioada ianuarie-octombrie).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri