BMW isi alege pentru fiecare model in parte directia de comunicare. In ultimii doi ani, BMW a marit ponderea TV screen-urilor, a comunicarii indoor si a online-ului in mixul de publicitate.

“Integrarea mai multor medii si metode de comunicare este cea mai inteleapta decizie din perspectiva optimizarii investitiei in advertising si a targetarii cat mai directe. Pentru fiecare model/ mesaj construim/ alegem directii de comunicare specifica. In ultimii doi ani am crescut ponderea OOH (TV screen-uri), a comunicarii indoor si a online-ului in mixul campaniilor BMW”, a declarat pentru Wall-Street Nina Bratfalean, director de marketing BMW Group Romania.

Campaniile BMW in Romania pentru un model pot dura uneori chiar si doua luni.

“Depinde de doi paramentri importanti: rolul modelului in portofoliul marcii (in mixul de vanzari) si, odata cu acesta, de bugetul alocat modelului respectiv. Alegerea mediilor de promovare determina, de asemenea, durata campaniei: o campanie cu preponderenta comunicata la TV nu va putea fi foarte lunga, pentru ca bugetul nu ne va permite mereu; o campanie comunicata cu preponderenta in print, online si/ sau OOH poate dura chiar si doua luni. Intr-o piata auto cu competitie foarte puternica pe segmentul premium, publicitatea este esentiala, fie ca serveste lansarea unui nou model (BMW a avut multe noutati in ultimii doi ani), fie ca este destinata comunicarii unui mesaj tactic”, a precizat oficialul BMW Group Romania.

Cea mai mare reclama BMW are in prezent in Bucuresti 456 de metri patrati. BMW Group Romania lucreaza cu agentia de media – Initiative Media. “In prezent, cel mai mare mesh folosit de noi are o dimensiune de 24x19 m, insa nu este cel mai mare disponibil pe piata (nu dimensiunea a fost principalul criteriu de selectie)”, a adaugat Nina Bratfalean.

Criza nu a micsorat bugetul de promovare BMW. “Pentru modelele-cheie din portofoliul BMW strategia este aceeasi acum ca si inainte. Am pastrat aceeasi importanta vizibila in buget pentru modelele nou-lansate. Schimbarea cea mai importanta s-a produs in mixul de media si in bugetul alocat mesajelor tactice”, a mai spus Nina Bratfalean.

BMW a inregistrat in primul trimestru in Romania vanzari de 296 de unitati, in crestere cu peste 18%, de la 250 de unitati in primele 3 luni din 2009, pe o piata in scadere cu 50%.

Pe primele trei locuri in topul vanzarilor din primul trimestru s-au situat SUV-urile, respectiv modelele BMW X5 (95 unitati), BMW X6 (65 unitati) si BMW X3 (37 unitati).

Modelele SUV sunt cautate indiferent de sezon, insa in cazul decapotabilelor pasionatii fac o vizita la showroom doar primavara si vara.

“BMW X5 si BMW X6 se vand in orice perioada a anului, fara sezonalitate anume. Preferintele clientilor se indeapta din ce in ce mai mult spre modelele xDrive (cu tractiune integrala) din clasele BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW Seria 7. Pe plan mondial, BMW este producatorul premium cu cele mai multe modele vandute cu tractiune integrala”, a precizat reprezentantul BMW.

Procentul de vanzari BMW este realizat 65-70% in Bucuresti.

Oliver Heimler, seful de design interior al noului BMW Seria 5, a realizat in Romania o prezentare despre principalele caracteristici estetice ale noului model, despre liniile noului model, dar si caracteristicile ascunse.

Noile BMW Seria 3 Coupe si Cabrio sunt disponibile incepand din luna martie in showroom-urile din Romania.

Vanzarile BMW si Mini in Romania, + 17% in T1

Vanzarile BMW si Mini in Romania, + 17% in T1