Compania investeste 257 de milioane dolari in centrele de asamblare GM din Fairfax, Kansas si Detroit Hamtramck. Investitia va pregati unitatea Fairfax pentru construirea noii generatii a modelului Malibu de la Chevrolet si va transforma locatia Detroit Hamtramck intr-o a doua sursa de furnizare a acestui model.

„GM este in masura sa returneze integral banii contribuabililor, cu dobanda, si inainte de termen, deoarece tot mai multi clienti cumpara autovehicule precum Chevrolet Malibu si Buick LaCrosse, pe care le construim aici in Fairfax,” a declarat Whitacre.

In cadrul demersului de lansare a noului GM, guvernele din SUA, Canada si din statul Ontario au furnizat imprumuturi de 8,4 miliarde dolari si au cumparat participatii ale noii companiei. Plata in valoare de 5,8 miliarde dolari (4,7 miliarde dolari catre Trezoreria SUA si 1,1 miliarde CAD catre banca Export Development Canada) este ultima rambursare pentru aceste imprumuturi.

„Faptul ca grupul GM are capacitatea de a rambursa imprumuturile inainte de termen este un semn ca planul nostru functioneaza si ca suntem pe drumul cel bun. Aceasta reprezinta si un prim pas important catre posibilitatea de a permite actionarilor nostri sa-si reduca cota participarii la capitalul social al GM,” a declarat Whitacre.

Cresterea vanzarilor pentru noile produse Chevrolet, Buick, GMC si Cadillac alimenteaza sporirea constanta a productiei.

Cifra de vanzari pentru cele patru marci GM a crescut cu 36 de procente in luna martie comparativ cu aceeasi perioada in 2009 si numeroase autoturisme si modele crossover nou introduse, inclusiv Chevy Equinox, Camaro si Traverse, GMC Terrain si Acadia, Buick LaCrosse si Cadillac SRX, dispar rapid din stocul reprezentantelor GM.

Uzina Fairfax construieste in prezent doua dintre cele mai bine vandute autovehicule GM, modelele Chevy Malibu si Buick LaCrosse.

In primele trei luni ale acestui an, dealerii GM din SUA au livrat peste 49.000 de unitati Malibu si 14.000 de unitati LaCrosse, ceea ce reprezinta o crestere de 58 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ca raspuns la aceasta cerere accentuata, in luna februarie unitatea din Fairfax a adaugat un al treilea schimb care se traduce prin aproximativ 1.050 de locuri de munca, iar numarul total de angajati la uzina depaseste cifra de 3.800.

Fairfax va deveni principala unitate de productie a noii generatii a modelului Malibu. Unitatea Detroit Hamtramck, care construieste modelul Buick Lucerne si Cadillac DTS, va fi echipata pentru a putea construi si ea modelul Malibu, astfel Chevrolet se asigura ca va putea face fata cererii de pe piata.

Detroit Hamtramck va construi si autovehiculul electric Chevy Volt cu autonomie extinsa, care va fi lansat anul acesta. Pe 31 martie, uzina a sarbatorit construirea primului autovehicul Volt pre-productie pe o linie de asamblare obisnuita.

General Motors, unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, dateaza inca din anul 1908. Avand sediul central international la Detroit, GM are 217.000 de angajati in toate regiunile principale ale lumii si opereaza tranzactii comerciale in aproximativ 140 de tari. GM si partenerii sai strategici construiesc autoturisme si camioane in 34 de tari, comercializand marcile Buick, Cadillac, Chevrolet, FAW, GMC, Daewoo, Holden, Opel, Vauxhall si Wuling.

Cea mai mare piata pentru GM este SUA, urmata de China, Brazilia, Germania, Marea Britanie, Canada si Italia.