Dupa ce a acoperit 18.051 km prin 30 de tari ale Europei, campionul mondial al sofatului economic, Gerhard Plattner, a adus Skoda Fabia 1.4 TDI la Hamburg si a reusit sa-si indeplineasca obiectivul propus in privinta consumului de carburant. El a dorit ca drumetia de patru saptamani sa fie efectuata cu limitarea cheltuielilor de motorina la maximum 1.000 de euro.

Mai mult, specialistul distantelor lungi a reusit sa cheltuiasca numai 745,77 euro. Skoda pe care a folosit-o este un model TDI al carui motor dezvolta 51kW/70 CP, iar consumul mediu de carburant a atins incredibila cota de 3,94 litri/100 km.

Mai mult, in ciuda faptului ca a avut de traversat trecatori montane sau drumuri acoperite de zapada, Plattner a atins o viteza medie de 81,88 km/ora.

In timp ce a reusit sa indeplineasca aceasta provocare majora, Gerhard Plattner a scos in evidenta un aspect foarte important: controlul consumului nu inseamna neaparat ca poti avea de-a face cu traficul urban, in special cand dispui de Skoda Fabia propulsata de noul motor 1.4 TDI.

Citeste si:

Ei bine, Fabia este un automobil economic atat timp cat consumul de carburant este principala preocupare. Acest fapt nu afecteaza performantele masinii. Este si cauza pentru care jurnalistul austriac nu a atins consumul minim absolut. "Mai mult, am vrut sa demonstrez ca Skoda Fabia TDI poate fi condusa intr-un stil prin care sa atinga un consum mediu de 4,7 l/100 km - sau mai putin - chiar si in conditii nefavorabile", a spus Plattner.

Reteta lui pentru sofatul economic a fost urmatoarea: "Sa mergi cu spirit de anticipare pentru ca orice apasare a pedalei de frana inseamna o pierdere de energie. Si este convenabil sa opresti motorul la stop, in intersectie, daca astepti schimbarea culorii pentru mai mult de 20 de secunde".

Astfel, Plattner a fost obligat sa realimenteze mai des rezervorul cu lichid pentru parbriz decat cel de benzina. De-a lungul calatoriei prin Europa, el s-a oprit la un punct de service doar pentru a schimba uleiul. Aceasta s-a intamplat in Portugalia, dupa exact 15.000 kilometri.
Traseul strabatut pe teritoriul Europei a cuprins urmatoarele tari: Germania, Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Austria, Slovenia, Croatia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia, Italia, San Marino, Liechtenstein, Elvetia, Monaco, Franta, Spania, Portugalia, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Olanda si iarasi Germania.