Wall-Street: Cum a decloat business-ul ca dealer BMW in Germania? Ce tinte v-ati propus?

Michael Schmidt: In zona unde sunt eu in Germania am 4 dealeri BMW, am inceput cu unul in 2007, iar anul acesta am preluat inca trei. Tinta mea este in 2-3 ani sa fac 2.000 de unitati, sigur ca in Germania concurenta este mult mai mare, mai ales in Munchen unde este si o subsidiara a BMW. Fiind casa lor, este o provocare pentru mine sa reusesc si acolo.

Wall-Street: Pana acum, care este dinamica vanzarilor BMW in Germania?


Michael Schmidt:
Fiind la inceput, vanzarile sunt in urcare si or sa mai fie 2-3 ani pana ajunge la saturatie. Piata este mult mai inchegata, mult mai stabila si asezata. Nu este o piata de crestere, insa zona Munchen are potential.

Wall-Street: Cum vedeti situatia in Romania, mai renteaza investitiile?

Michael Schmidt: Nu in perioada aceasta. Avem o acoperire destul de buna.

Wall-Street: Credeti ca piata locala isi va relua trendul de crestere?

Michael Schmidt: Dupa mine, cifrele de vanzari din anul 2007 vor reveni abia in 2014. Poate si mai devreme, insa eu imi fac bugetul tot timpul mai precaut.

Wall-Street: Ce estimari aveti pentru vanzarile BMW in Romania?

Michael Schmidt: Anul trecut am avut un an mai greu, insa in prezent suntem lideri de piata. Ne-am asezat din nou. Anul acesta vom vinde 1.200 de unitati.

Wall-Street: Ce cota de piata va avea BMW la finalul anului pe plan local?

Michael Schmidt: Pe piata premium, BMW detine 35-36%. Mercedes este cu 250 de masini in urma, Audi cu 50-60 de unitati. O sa fie o lupta destul de acerba.

Wall-Street: Ce parere aveti despre vanzarile de masini hibride in Romania, peste cati ani se vor inregistra niste volume mai mari?

Citeste si:

Michael Schmidt: Este foarte greu de spus. Nici in Vest nu se stie. La Paris si la Hanovra la targul de camioane, am vazut ca toti au venit numai cu hibride, masini ecologice, e o nebunie, dar eu cred ca semnalul o sa vina din China. BMW are un proiect pana in 2014 sa scoata un megacity, un automobil conceput sa fie promovat in China, iar daca semnalul o sa fie receptiv, atunci ... dar aici in Romania nu cred ca o sa se puna problema asa de repede. Sigur ca o sa vina, daca ajunge in Europa, va veni si in Romania.

Wall-Street: Concret, ce planuri aveti cu marca Rolls-Royce in Romania?

Michael Schmidt: Am semnat anul acesta contractul ca partener de service Rolls-Royce. Investitia a fost in jur de 100.000 de euro. In Romania, circula in jur de 50 de unitati. Incercam pas cu pas sa le inregistram. Ne concentram pe service, insa cine vrea sa isi cumpere il ducem la fabrica sa isi configureze masina.

Am fost saptamana trecuta la fabrica Rolls-Royce, am o impresie pozitiva si incredere in modelul Ghost, care o sa sparga vanzarile. Pana acum Rolls-Royce cu Phantom, Cabrio si Coupe a vandut 700-800 de unitati. In prezent, intr-o jumatate de an a livrat peste 920 de unitati, o sa faca peste 1.400 anul acesta, la anul 2.000 de masini. In America, Anglia, China vanzarile sunt in crestere.

Wall-Street: Cat ar dura o comanda pentru un Rolls-Royce?

Michael Schmidt: Daca acum se face comanda, livrarea se face prin februarie. Avem un client care si-a specificat masina si vine in ianuarie. Ghost are un pret de baza este 213.000 euro fara taxe. Este un pret bun dupa mine, s-a tinut cont de competitori, de Bentley, Maybach, s-a pozitionat foarte bine si toti clientii care au un BMW 760, un Mercedes S-Klasse sau un Audi A8, de 130.000-140.000 de euro, pasul urmator ar fi atunci un Ghost.

Service-ul Rolls-Royce din Romania, inaugurat in septembrie, este primul din Europa de Est. In acest an, Rolls-Royce a vandut un singur automobil in Romania.

Grupul de firme Automobile Bavaria este reprezentat in Romania in 10 orase.

Incepand din 1994, Automobile Bavaria a reprezentat marcile BMW Group pe piata romaneasca, in primul an vanzarile fiind de 11 unitati. Intre 2005-2007, BMW a fost pe primul loc in vanzarile segmentului premium in Romania. In 2006, s-au vandut 1.754 de automobile noi, iar in 2007 un numar de 2.669 unitati BMW si 195 de automobile MINI.

Compania Automobile Bavaria a trecut pe pierdere in 2009, dupa o marja de profit de 0,2% in 2008 si de 9,6% in 2007.

Automobile Bavaria a devenit dealer al BMW Group, dupa ce grupul si-a deschis propria reprezentanta in Romania, la 1 iulie 2007. In mai 2007, Schmidt a separat activitatea legata de autocamioane si autovehicule de transport, prin infiintarea unei noi companii, MHS Truck&Bus.