Dupa cum am mai relatat, Volkswagen se concentreaza pe dezvoltarea unei noi generatii de motorizari diesel, iar confirmarea indirecta a fost facuta cu ocazia prezentarii prototipului EcoRacer, la Salonul de la Tokyo. Dincolo de spectaculozitatea "la prima vedere" a unui astfel de concept, pentru avizati a retinut atentia si ce era sub capota. Si anume un motor turbodiesel de 1.484 cmc, in 4 cilindri, care lasa sa se intrevada cate ceva din ce pregateste constructorul german in materie de propulsie diesel, la orizontul anilor 2007-2008.

Astfel, puterea anuntata este una record, de 136 CP, obtinuta la 4.000 rot/min. Cuplul de 250 Nm nu este neaparat spectaculos, insa este obtinut pe o plaja larga, intre 1.900 si 3.750 rot/min. Supraalimentarea este asigurata de un singur turbocompresor, blocul motor este din fonta, identic cu cel al viitorului motor 1,4 TSI, iar chiulasa are 8 supape - optiuni alese din motive de economie. Alimentarea este common rail cu injectoare piezo-electrice, care inlocuiesc clasicele injectoare-pompa.