Criza s-a simtit pe piata auto de lux doar in primul trimestru din 2009, atunci cand multi clienti isi finantau achizitiile de masini, a declarat Ion Bazac, presedintele Forza Rossa.
“La inceputul anului 2009, existau semnale clare ca economia intra in recesiune. Pe piata de lux s-au simtit doar in primul trimestru din 2009. Nu s-au redus comenzile. Au aparut insa multi clienti care isi finantau achizitia. A fost primul semnal”, a spus Bazac.

Cum deprecierea modelelor Ferrari este mult mai mica decat pietele financiare si bursiere, masinile cu "Calut cabrat" sunt vazute ca pe o investitie pe timp de criza.

“Forza Rossa a trecut bine prin criza. Ne-am consolidat piata. Practic, cu 90% pondere, o monopolizam. Avem un imens avantaj. Vindem “un vis” nu o masina. Astazi, in plina criza, masinile noastre se achizitioneaza ca o investitie. Deprecierea lor este mult mai mica decat cea a pietelor financiare si bursiere. Este si modalitatea prin care astazi marketam produsele noastre”, a precizat Bazac.

Modelele Ferrari fabricate in serie limitata au o valuare mai mare in timp. “Ferrari este o investitie care se apreciaza daca este un model produs intr-o serie limitata, asa cum au fost 3 deja in ultimii 2 ani, sau un model care se depreciaza maxim 10% pe an daca este unul de serie. Masinile noastre sunt investitii care se lichideaza imediat si, alaturi de pasiunea celor care le conduc, avem ingredientele unui brand de mare succes”, mai spune seful Ferrari.

Nu a existat un moment dificil in cei doi ani de criza, ci fiecare zi a fost o provocare, este de parere actionarul Forza Rossa.

“Fiecare zi din ultimii 2 ani a fost un “challenge” in care faci balanta intre venituri si cheltuieli. “Ce inveti din criza?”. Paradoxal, ceea ce am invatat in primul an ca student la medicina – Nimic nu e sigur !”, a adaugat Bazac, fost ministru al sanatatii din partea PSD in guvernul Boc.

Fostul ministru considera ca Romania pierde timp neimplementand masuri folosite deja in alte tari, doua mari slabiciuni fiind lipsa de predictibilitate si de strategie pe termen lung.

“Dorim neaparat sa inventam “apa calda”. Am constatat doua mari defecte ale societatii romanesti: lipsa de predictibilitate si lipsa de strategie pe termen lung. Am spus mereu, atat ca om de afaceri cat si ca ministru, ca ar fi ideal sa luam si sa implementam masuri care au functionat cu succes in alte tari fara a pierde timpul sa inventam ceva original. Din pacate nu s-a intamplat asa”, a mai spus actionarul Forza Rossa.

Intrebat cum i s-a schimbat atitudinea fata de criza, Bazac a raspuns “am devenit, asa cum spun americanii, “optimist rezervat” !”
Criza inseamna totusi si oportunitati majore. “Cine supravietuieste crizei va iesi intarit. Cine se dezvolta va iesi invingator. Economia mondiala va ramane in plafon minim pana la urmatoarea criza spun unii mai bine informati. Ne-am adaptat deja metabolismului. Suntem pregatiti”, mai spune Bazac.

Ferrari a dezvoltat in ultimele 18 luni, trei modele speciale produse in serie limitata: Scuderia Spyder, 599 GTO si 599 GTS. Forza Rossa, importatorul Ferrari in Romania, va livra anul acesta cel putin 26 de automobile.

Romanii nu asteapta numai dupa masinile de lux Ferrari, ci si dupa bicicletele brandului italian, care au devenit o moda. “Bicicletele Ferrari ca si machetele modelelor in fabricatie sau ale celor istorice sunt extrem de apreciate si vandute. Avem lista de asteptare la toate modelele de biciclete. E uimitor cat de mult atrage acest brand. Ferrari Store a devenit o moda. Este modul de a se imbraca al proprietarilor de Ferrari, dar mai ales al fanilor echipei de Formula 1. Vindem in egala masura tricouri si sepci ale Scuderiei Ferrari cat si produse extrem de scumpe din colectia lifestyle”, a finalizat Bazac.

Presedintele Forza Rossa, Ion Bazac, conduce un Ferrari 599 GTB, masina de reprezentare a companiei, insa si-ar dori un model 599 Barcheta. Acesta spune ca vor fi doar 60 de exemplare si nu stie daca va ajunge vreunul in Romania.

Intrebat daca si-ar cumpara un autoturism hibrid, Bazac a raspuns “cu siguranta imi voi schimba masina pe care o conduc cu modelul 599 hibrid care a fost prezentat la Geneva in acest an si care va fi in productie din 2013. Cred mult in succesul acestei masini !”

Forza Rossa a devenit reprezentatul general Ferrari in Romania in aprilie 2007 si a inaugurat primul showroom dedicat exclusiv celebrului brand in mai 2008. Forza Rossa activeaza si pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova. Iar in curand, compania isi va extinde activitatea si in Monaco, odata cu deschiderea unui nou Ferrari Store.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri