Fiat este o multinationala care se extinde la nivel international, dar va pastra o inima italiana", a declarat ministrul Industriei, Paolo Romani, dupa discutarea planului de investitii cu presedintele grupului, John Elkann, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Romani a participat la intalnirea cu Berlusconi si cu alti membri ai guvernului.

Marchionnne a provocat agitatie in Italia dupa ce a declarat, la inceputul acestei luni, ca Fiat si Chrysler Group ar putea deveni o singura entitate, posibil cu sediul in Statele Unite. El a retractat ulterior, afirmand ca nu a fost luata vreo decizie si nu se pune o astfel de problema inainte de 2014.
Fiat, cu sediul central la Torino, detine in prezent o participatie de 25% la producatorul auto american Chrysler.

"Este evident ca evolutia pozitiva a planului Fiat in Italia va influenta decizia privind sediul central", a declarat primarul orasului Torino, Sergio Chiamparino, participant la discutii.

Din 2012, Fiat intentioneaza sa construiasca anual pana la 280.000 de masini si vehicule sport-utilitare sub brandurile Jeep si Alfa Romeo, la fabrica Mirafiori din Italia, in cadrul aliantei cu Chrysler.

Potrivit unui acord cu sindicatele, angajatii acestei fabrici vor lucra mai multe ore, vor avea pauze mai scurte si risca sa nu fie platiti daca absenteaza excesiv.

Citeste si:

Acordul de la Mirafiori face parte dintr-un proiect de modernizare a celor cinci fabrici operate de Fiat in Italia, unde grupul intentioneaza sa majoreze productia anuala la 1,4 milioane de vehicule pana in 2014, de la 650.000 de unitati n 2009.

"Marchionne si presedintele John Elkann au confirmat intentia Fiat si Fiat Industrial de a investi 20 de miliarde de euro in Italia", potrivit unui comunicat al guvernului italian.

Fiat intentioneaza sa imbunatateasca productivitatea si capacitatea de utilizare din Italia, principala sa piata, in conditiile in care profiturile sale din 2010 nu au fost obtinute la nivel local. Producatorul auto italian ar putea inregistra in acest an pierderi de 814 milioane euro in Europa, estimeaza Kristina Church, analist la Barclays Capital in Londra.

Fiat poate sa isi majoreze participatia la Chrysler cu alte zece puncte procentuale, daca producatorul auto american va respecta tintele de vanzari in Americii de Nord.

Grupul italian are optiunea de a ajunge la o participatie de 51% la Chrysler, nivel la care ar putea ajunge pana la sfarsitul acestui an, dupa ce compania americana va imprumuturile primite de la guvernele american si canadian, a mai spus Marchionne.