Din ce in ce mai multi muncitori din Statele Unite ale Americii care au ramas fara job accepta sa lucreze pe gratis, in conditiile in care numarul somerilor se apropie de 14 milioane, scrie publicatia Fortune.
Companiile care folosesc asemenea angajati spun ca folosirea pe gratis a fortei de munca poate avea rezultate daca lucrurile sunt facute ca la carte.

Oamenii care muncesc pe gratis sunt mai flamanzi decat orice persoana care primeste un salariu. De aceeea, ei vor avea tendinta sa se depaseasca, sa se faca placuti si se vor dovedi creativi”, spune Kelly Fallis, directorul executiv la Remote Stylist, o firma care furnizeaza servicii web pentru design interior.

In ultimii trei ani, Fallis a folosit peste 50 de interni neplatiti pentru joburi editoriale, de promovare, vanzari, marketing, relatii publice si administrare de conturi. Ea este convinsa ca angajatii care lucreaza gratuit vor reprezenta viitorul resurselor umane.

“Peste zece ani, acest lucru va deveni ceva normal”, mentioneaza Kelly Fallis.

Oamenii aleg sa munceasca fara a fi platiti pentru a obtine experienta, o scrisoare de recomandare sau pentru a se motiva pe sine intr-o economie aflata in recesiune.

Cassie Johnson, 27 de ani, a ramas somera in 2009, iar in februarie a inceput sa urmeze un internship in domeniul relatiilor publice. “Invat foarte mult si ma simt extrem de bine. Sunt fericita. Simt ca activitatea mea e relevanta. Nu castig bani, asa ca este dificil, dar am impresia ca ma pregatesc pentru o cariera prin ceea ce fac”, afirma Johnson, care adauga ca mai are doar 1,5 dolari in cont, dar ca se bazeaza pe sprijinul prietenului.

Totusi, foarte multi angajatori din SUA care doresc sa angajeze oameni fara sa-i plateasca au o problema din cauza legislatiei in vigoare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri