Millennials se apropie de celelalte generatii cand vine vorba despre obiectivele profesionale, dezvoltarea profesionala si siguranta locului de munca fiind pe primele locuri, insa se remarca interesul sporit fata de cel al altor generatii pentru pozitii de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) si pentru afaceri proprii, ce le ofera mai multa libertate ( 32%, respectiv 31%)

Generatia Millenials, mai bine de jumatate din reprezentantii acesteia, nascuti in 1980 -2000, sustin ca sunt multumiti cu locul lor de munca, insa doar 20% l-ar recomanda altor persoane, conform unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe, in cadrul platformei Bold by Lowe Group, conform News.ro

„Multe dintre companiile care activeaza in acest moment pe piata noastra, indiferent de sectorul de activitate, se confrunta cu provocari foarte mari de recrutare si retentie a tinerilor din cohorta Millennials pentru ca nu stiu cum sa-i abordeze si sa comunice cu ei”, spune vicepresedintele Creative Services din cadrul grupului Lowe Romania, Hortensia Nastase.

Datele celui de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, dat publicitatii miercuri, arata ca fidelitatea tinerilor fata de locul de munca este mai mica, acestia aflandu-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucreaza in domeniul in care s-au pregatit.

De ce domenii fug tinerii

Totodata, tinerii vor sa se indeparteze de domeniul in care lucreaza cei mai multi dintre ei, cum ar fi alimentatie, comert, restaurant, vanzari si turism, fiind mai interesati de domeniile IT, telecomunicatii, management, marketing si comunicare.

Millennials sunt mai exigenti cu angajatorul si mai putin atasati de job. Cauta online informatii despre compania care ii cheama la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricand, este important pentru companii sa isi gestioneze imaginea de angajator si sa investeasca in programe de motivare si fidelizare a acestora”, completeaza directorul iSense Solutions, Traian Nastase

Tinerilor cu varsta intre 18-25 de ani le place sa socializeze la locul de munca. Astfel, ei considera ca sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajati), dar mai putin sociabili in viata de zi cu zi (67% vs. 71% total angajati). Principalii factori care ii determina sa accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de varsta) si salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani).

Cat lucreaza cei din generatia millennials

Millennials de 18-25 de ani lucreaza, in medie, 8,3 ore pe zi si castiga un salariu lunar mediu de 1.388 de lei, insa isi doresc sa castige cu aproximativ 1.408 Rlei mai mult, in timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucreaza, in medie 8,7 ore pe zi, castiga aproximativ 1.974 lei pe luna si isi doresc cu 1.342 lei mai mult.

In schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt multumiti de cresterile salariale din ultimele 12 luni. In ceea ce priveste beneficiile cautate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generatii, primele de sarbatori, de vacanta si al 13-lea salariu fiind in topul preferintelor.

De asemenea, tinerii evita companiile de stat (pana in 20% lucreaza in companii de stat vs. 37% total angajati). Cei de 18-25 de ani prefera multinationalele (41%), in timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja in multinationale si acum vor business-uri locale (50%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, iar datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intentioneaza sa se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,7%.

Sursa foto: Anton Gvozdikov / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri