Alte 40% dintre respondenti sustin ca au constant in vedere CV-urile si evolutia angajatilor organizatiilor concurente si ca iau in calcul recrutarea acestora pentru pozitii cheie.

De asemenea, mai mult de doua treimi dintre participantii la studiu au recunoscut ca, in cautarea de noi talente care sa reimprospateze mediul organizational, apeleaza cu precadere la firmele de recrutare pentru angajarea pe aceste pozitii. Companiile cu peste 10.000 de angajati apeleaza la companiile de recrutare in proportie de 79%, in timp ce doar putin peste jumatate din companiile cu sub 1.000 de angajati platesc pentru recrutari externe.

Desi majoritatea firmelor apeleaza la metoda recrutarii externe, o treime din respondenti sustin ca evita contractarea unui head-hunter, practica privita cu ochi critici si de departamentele de resurse umane ale companiilor.

In total, numai 58% dintre companii folosesc serviciile de executive search pentru a ocupa pozitii cheie in organizatie. In companiile performante din punct de vedere financiar, cu o cultura organizationala solida, peste 63% din companii contracteaza head-hunteri, comparativ cu numai 54% in companiile neperformante in piata.

“Aceste studii releva nu numai preocuparea companiilor pentru gasirea si retentia talentelor, dar si aplecarea inspre a gasi omul potrivit la locul potrivit. Dezvoltarea propriilor angajati pentru a putea oferi companiei un plan de succesiune in cariera reprezinta o strategie excelenta, insa trebuie avut in vedere faptul ca, uneori, o angajare din exterior poate fi o solutie mult mai profitabila”, afirma Carol Morrison, unul dintre analistii Institutului pentru productivitate corporatista.

In general, pozitiile de senior manager ajung in portofoliile head-hunter-ilor in proportie de 68%, urmate de pozitiile de specialist (44%) si de cele de middle-management (16%).