“Niciun guru nu poate sa garanteze ca vei castiga o avere intr-un timp foarte scurt. Sunt o gramada de astfel de guru care au scris o multime de carti de succes, dar ei se refereau la lucruri imaginare, care, in viata reala, nu pot fi niciodata controlate”, le-a spus profesorul celor peste 100 de manageri care au participat la sfarsitul saptamanii trecute la un seminar organizat de CITY University of Sheffield in Capitala.

Ultimul guru (ganditor) de business care a venit recent la Bucuresti este americanul Bob Proctor, care a fost speaker intr-un eveniment de doua zile. Actor, filosof, scriitor, consultant de business si life coach, Proctor a incasat circa 100.000 de euro pentru cele doua zile pentru evenimentul din Romania.

Tarifele ganditorilor de business aflati in topul mondial pot ajunge si la 250.000 de euro pentru cateva ore de discutii.

Printre cei mai mari guru de business care au venit pana acum in Romania se numara Jack Welch, fostul CEO al gigantului General Electric, cel ce a ridicat valoarea de piata a companiei de la 13 la 40 de miliarde de dolari, Michael Porter, profesor la Harvard Business School, Stephen Covey, cofondatorul companiei de management si dezvoltare a abilitatilor de leadership Franklin Covey, si Philip Kotler, considerat cel mai important specialist in marketing din lume.

Peter Drucker, parintele managementului corporatist modern (care a murit in 2005, la varsta de 95 de ani), spunea ca oamenii ii zic guru pentru ca nu stiu cum sa desparta pe litere cuvantul “sarlatan”.

Psychogios considera ca reusita unui business nu depinde de urmarea unui ganditor de business, ci de nivelul de leadership existent in cadrul organizatiei.

“Intr-un mediu economic guvernat de dinamism si incertitudine si impredictibilitate,
este nevoie de prezenta leardership-ului in organizatie. Insa prezenta leardership-ului nu trebuie sa fie semnalata doar la varf, ci in toata organizatia. A fi un lider bun inseamna sa ai acea capacitate de a-i face pe ceilalti sa lucreze armonizat, dar si sa le acorzi oamenilor libertatea de a fi creativi”, mentioneaza profesorul.

El adauga ca adevaratii lideri din organizatii trebuie sa comunice la fel cu toti angajatii, indiferent de nivelul profesional pe care il ocupa fiecare.

“Daca subestimezi oamenii, vor incepe sa se subestimeze pe sine. Toti oamenii vor sa se simta importanti. De exemplu, chiar si o receptionera va dori sa stie de ce este importanta intr-o organizatie. Si nu o singura data, ci in mod repetat. Aici intervine un lider bun”, subliniaza Psychogios.

Pana in prezent, 70 de romani au absolvit programul de EMBA
oferit pe piata locala de City College (Grecia), in parteneriat cu University of Sheffield. Costul programului, care dureaza doi ani, este de circa 18.000 de euro (15.000 de euro taxe de scolarizare si 3.000 de euro deplasari externe si manuale).