Brandul este, de asemenea, un criteriu important, alaturi de garantia produsului, cu un procent de 7%.

“Cel mai important criteriu care ar trebui sa stea la baza procesului de cumparare nu trebuie sa fie pretul ci o evaluare atenta a tuturor caracteristicilor tehnice oferite de produs cat si a serviciilor conexe precum consultanta, montajul si service-ul”, spune Catalin Draguleanu, director de vanzari al companiei

In procesul decizional de achizitie al unei centrale termice romanii solicita informatii mai intai in cercul de cunoscuti, apoi prietenilor, familiei, instalatorilor si consultantilor din magazine. In acelasi timp, cele mai de incredere informatii sunt considerate cele venite din partea cunoscatorilor in domeniu, a instalatorilor si a prietenilor care au deja experienta in utilizarea unei centrale termice.

De asemenea, aproximativ jumatate dintre romani cumpara o centrala termica impreuna cu un alt membru al familiei, in timp ce 22% merg in magazin insotiti de instalator.

“Este foarte important sa se solicite sfatul unei firme autorizate pentru achizitia unei centrale termice deoarece o corecta dimensionare a acesteia cat si conditiile de instalare sunt foarte importante in functionarea optima si asigurarea unei perioade cat mai mari de viata a produsului”, mentioneaza Draguleanu.

Citeste si:

Aproximativ unul din doi romani iau decizia finala de achizitie direct la raft, avand insa deja stabilite principalele functii de care trebuie sa dispuna centrala termica. 40% dintre cumparatori decid inca de acasa ce produs vor sa cumpere.

“Exista si un procent de 10% dintre romani care nu se informeaza deloc despre caracteristicile centralei termice si fac alegerea direct la raft. Trebuie subliniat ca acest comportament nu este dezirabil, consumatorii avand nevoie sa stie din timp de ce tip de produs au nevoie si care se potriveste locuintei lor”, precizeaza Draguleanu.

Studiul a fost efectuat in perioada 6 - 22 decembrie 2010.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 30 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 81% fata de valoarea de 16,5 milioane de euro din 2009.

Printre competitorii Ariston pe piata locala se numara Baxi, Veissmann, Vaillant, Romstal sau Bosch.