Complexul de constructii ocupa o suprafata de peste 2.000 mp si gazduieste atat activitatile de productie, cat si cele de stocare si degustare a vinului, precum si o sala pentru evenimente. Proiectul a fost realizat de firma de arhitectura Miklautz.Gärtner ZT - architecture-unlimited OG, din Austria.

Investitia a fost realizata realizata atat din surse proprii, cat si prin intermediul Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurala.

In crama Lacerta pot fi procesate anual 540.000 de kilograme de struguri, rezultand 380.000 de litri de vin.

Partea de productie este completata de domeniul central, conacul Dorobantu, opera arhitectului Ion Mincu, construit in 1901 si renovat in 2005 de catre actualii proprietari.

Producatorul de vinuri a investit pana in prezent in Romania peste opt milioane de euro, reprezentand atat partea de constructii, cat si replantarile de suprafete viticole, dotarea cu utilaje pentru viticultura.

Poate podgoria Dealu Mare sa concureze cu Bordeaux si Toscana?

Poate podgoria Dealu Mare sa concureze cu Bordeaux si Toscana?

Citeste si:

Prin inaugurarea noii facilitati, LacertA Winery isi extinde activitatile si in zona turismului viticol, un concept exploatat in tari cu traditie in producerea vinurilor, precum Franta, Italia, Spania, Portugalia (din lumea “veche” vinicola) sau Argentina, Chile, Africa de Sud, Australia sau SUA (din lumea “noua” vinicola).

”Prin aceasta investitie dorim sa impulsionam si turismul local, prin parteneriatele pe care le vom stabili cu pensiuni si hoteluri din zona pentru cazarea celor care ne viziteaza podgoria. Circuitul viticol LacertA ofera numeroase atractii: degustarea vinului, turul podgoriei, descoperirea rutelor istorice si culturale ale viticulturii romanesti. In prezent, avem deja rezervari din partea grupurilor de straini, turisti sau omeni de afaceri, care viziteaza Romania. Estimam ca pana la sfarsitul anului investitia va genera peste un million de euro”, a declarat Walter Friedl (foto), reprezentant al grupului de proprietari LacertA.

LacertA a lansat 9 sortimente de vin (6 de vin alb si 3 de vin rosu) pe segmentul premium, distribuit exclusiv pe segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante si baruri de lux), prin intermediul catorva magazine specializate si prin intemediul site-ului companiei. Preturile produselor sunt cuprinse intre 39 si 69 de lei.

Piata vinurilor din Romania este evaluata la 450 mil. euro, preferintele consumatorilor romani indreptandu-se in proportie de peste 70% spre vinurile albe, dulci spre demidulci.