BMW a adus in septembrie in Romania versiunea restilizata a limuzinei Seria 7 cu mici schimbari de design si cu propulsoare cu 25% mai eficiente, mai performante si mai rapide.
Pentru test am primit noul 730d xDrive pentru a face o vizita la crama de vinuri premium LacertA, din regiunea Dealu Mare, in apropiere de Buzau, o proprietate de 82 de hectare unde un grup de investitori austrieci au investit cinci milioane de euro. Inaugurata anul trecut, LacertA Winery isi propune sa vanda 150.000 de sticle de vin anul acesta si estimeaza o cifra de afaceri de peste un milion de euro. Pretul celor noua sortimente de vin variaza intre 39 si 69 de lei.

Pe drumul de tara cu pietris pana la crama LacertA, circa 6 km, limuzina bavareza si-a aratat calitatile in materie de confort de clasa premium.

Schimbarile aduse de nemti la noul Seria 7 facelift sunt farurile noi cu lumini de zi LED si spoilere redesenate, noua generatie a sistemului iDrive, sistemul de sunet Bang&Olufsen, un nou afisaj Black Pannel si o imbunatatire a antifonarii.

Actualul Seria 7 este cea de-a sasea generatie si a fost lansat in 2009. Modelul F01/F02 este cel mai bine vandut Seria 7 din istorie, fiind foarte apreciat pe pietele din China si Germania, unde BMW este lider in segmentul limuzinelor.

Exemplarul de test a avut propulsorul diesel BMW TwinPower Turbo cu 6 cilindri de 3,0 litri 258 Cai Putere (730d), tractiune integrala si transmisie automata cu opt trepte. Pretul de pornire este de 84.000 euro cu TVA si poate depasi 110.000 euro cu TVA in functie de personalizare (ornamente din lemn de nuc, bord cu finisare in piele, etc).

Pe autostrada noul Seria 7 este ca o plimbare cu avionul, fie ca mergem incet fie ca turam motorul de 258 CP masina nu se clinteste, nu lasa zgomote in interior, iar scaunele din piele cu o multime de reglaje electronice ne ofera un confort deosebit de care o sa ne aducem aminte mult timp.

Tot pe autostrada am incercat si setarile Sport+, Sport, Comfort, Comfort+ si Eco Pro. Cel mai mult timp am condus masina in modul Comfort, mi se pare cea mai potrivita alegere pentru soselele din Romania, dar si pentru categoria din care face parte masina. Pe Sport+, sistemul de stabilitate ESP este dezactivat, iar in Eco Pro ceasurile de bord se fac albastre si arata precum la o masina electrica, la fel se simte si acceleratia care devine mult mai lenta.

BMW a imbunatatit mult performanta modelului Seria 7 cu propulsorul de 3 litri diesel, fiind cu 1,1 secunde mai rapid decat predecesorul. Cu 258 CP si tractiune integrala masina de doua tone accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde suficient de repede cat sa uiti ca esti la volanul unei limuzine. Orice accelerare puternica te lipeste de scaun instant si te face sa iti doresti sa conduci numai in modul sport. Viteza maxima este de 250 km/h.

Indiferent cat de sportiv conduci in afara orasului consumul va fi mai mult decat rezonabil, in cazul nostru a fost de 8,1 litri la 100 km. BMW mizeaza pe 5,3 litri extraurban, consum care poate fi inregistrat pe portiuni de drum unde viteza este sub 90-100 km/h.

BMW Seria 7 facelift este combinatia perfecta intre o masina foarte confortabila, economica si un automobil sport, singurul impediment ramane pretul.

Costurile suplimentare la modelul de test fata de varianta de baza au fost vopseaua Havanna (1.100 euro), Dinamic Drive (2.700 euro), jante din aliaj 19" (3.900 euro), volan din piele cu padele (350 euro), scaune fata ventilate (1.200 euro), scaune spate incalzite (460 euro), ornamente din lemn de nuc (490 euro), aer conditionat automat cu 4 zone (850 euro), tablou de bord in piele (1.500 euro), faruri adaptive LED (2.600 euro), Head-Up Display (1.700 euro), Interenet (100 euro), pachet Business (5.380 euro) - sistemul Soft Close pentru portiere, actionare automata a haionului, camera video spate, sistem de navigatie.

Seria 7 facelift are trei motorizari diesel (730d - 3 litri 258 CP, 740d - 3 litri 313 CP, 750d - 3 litri 381 CP), trei pe benzina (740i - 3 litri 320 CP, 750i - 4,4 litri 450 CP, 760i - 6 litri 544CP) si una hibrid ActiveHybrid 7 - 3 litri 354 CP.

Mai multe detalii despre noul BMW Seria 7 sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: BMW Seria 7 facelift 730d xDrive

Motor: 3 litri diesel
Transmisie automata cu 8 trepte
Putere maxima: 258 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 560 Nm/1.500 rpm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 6 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,2/ 5,3/ 6
Capacitate rezervor: 80 litri
Masa proprie (kg): 1.985
Emisii de CO2 in g/km: 158
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri